loading...

Tuesday, December 17, 2013

Empat terbakar bersama Skyline


18 Disember 2013
Kuala Lumpur: Empat maut apabila kereta jenis Nissan Skyline terbakar selepas terbabit dalam kemalangan di bulatan Kampung Pandan di sini, awal pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 12.42 tengah malam itu, kenderaan dinaiki empat mangsa terdiri daripada tiga lelaki dan seorang perempuan berusia lingkungan 20-an itu terbabas sebelum melanggar bahu jalan dan terbakar.

Harian Metro difahamkan, empat mangsa yang mengalami kecederaan gagal keluar daripada kenderaan itu menyebabkan mereka terbakar bersama kereta berkenaan.

Penolong Pengarah Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur Azizan Ismail berkata, pihaknya menerima laporan berhubung kemalangan berkenaan kira-kira jam 12.42 tengah malam.


"Beberapa jentera dengan 13 anggota bergegas ke lokasi kejadian dan tiba di kira-kira 10 minit kemudian sebelum usaha memadamkan kebakaran dilakukan.


"Pemeriksaan lanjut kemudian mendapati empat mangsa terbakar dalam kebakaran berkenaan.

"Seorang wanita dan tiga lelaki dipercayai maut dalam kejadian berkenaan," katanya memberitahu, identiti mangsa setakat ini masih belum dapat dipastikan.










KUALA LUMPUR- Seramai enam individu maut dalam insiden kemalangan ngeri membabitkan sebuah kereta jenis Nissan Skyline yang berlaku di Bulatan Kampung Pandan berhampiran Kompleks Sukan Kampung Pandan di sini, awal pagi semalam.

Dalam kemalangan kira-kira 12.30 malam itu, kereta yang dinaiki oleh seorang lelaki dan lima wanita itu dalam perjalanan menuju ke Kampung Pandan, sebelum terbabas lalu merempuh tiang jejambat kemudian memasuki laluan bertentangan.

Pemandu kereta itu dipercayai seorang lelaki warga Britain dikenali sebagai Simon John Hall berusia 40 tahun, manakala tiga penumpang warga Filpina dan dua warga Myanmar juga gagal menyelamatkan diri selepas kenderaan tersebut terbakar.

Mangsa, dua wanita Myanmar dikenali sebagai Pi Pi dan Ester Sui masing-masing berusia 20 tahun dan 26 tahun yang berkhidmat sebagai pekerja sambilan di pusat hiburan ibu kota.

Selain itu, tiga mangsa lain iaitu wanita Filipina dikenali sebagai Siso Aileen, 30, bekerja sebagai pembantu rumah. Seterusnya, Maileen Tentative Montejo, 26, dan Mary Grace Macaraig, 24, dan bekerja sebagai pekerja sambilan di pusat hiburan.

Siasatan awal polis mendapati, kenderaan yang dinaiki kesemua mangsa dari arah Bukit Bintang ke susur Kampung Pandan.

Komanden Operasi Kanan, Hamid Daud berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan kira-kira jam 12.42 malam.

“Seramai 13 anggota dan pegawai dari Balai Bomba Dan Penyelamat Pudu dan Hang Tuah tiba ke lokasi kira-kira 10 minit kemudian,” katanya.

Beliau berkata, ketika pihaknya tiba ke lokasi, api marak dan kesemua mangsa yang terlibat dalam kemalangan itu rentung.

"Kita berjaya mengeluarkan kesemua mangsa yang tersepit itu kira-kira 20 minit. Kita terpaksa memotong bumbung kereta tersebut untuk mengeluarkan kesemua mangsa, mangsa yang terakhir dikeluarkan adalah pemandu kereta itu,” katanya.

Kesemua mayat di hantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk bedah siasat.

Turut difahamkan, pemandu merupakan kawan kepada majikan lima wanita ini dan dalam perjalanan menghantar mereka pulang setelah selesai makan malam.






VIDEO


Sumber:
http://www.hmetro.com.my/articles/Empatmautkeretaterbakar//Article?HarianMetro
http://www.facebook.com
http://www.sinarharian.com.my/semasa/enam-rentung-dalam-kemalangan-ngeri-1.231982




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my