loading...

Thursday, November 21, 2013

Tayar pecah nyawa melayang



22 November 2013
NILAI – Seorang lelaki warga emas maut akibat cedera parah di  kepala dalam kemalangan  di Kilometer 281.4 Lebuh Raya Utara - Selatan, arah selatan berhampiran susur keluar Nilai, di sini semalam.

Dalam kejadian kira-kira 4.45 petang itu, mangsa, Lin Teck Seng @ Lin Chee Guan, 66, yang memandu kereta jenis BMW maut di tempat kejadian, selepas kereta yang dipandunya terbabas sebelum merempuh belakang sebuah lori yang rosak.

Jurucakap polis berkata, ketika kejadian mangsa yang berasal dari Petaling Jaya, Selangor dalam perjalanan dari arah Nilai menuju ke Seremban.

Menurutnya, mangsa dikatakan hilang kawalan lalu merempuh belakang lori yang ketika itu berada di lorong kecemasan akibat tayar rosak.

“Akibat daripada rempuhan itu, kereta mangsa tercampak ke kiri jalan dan mangsa kemudiannya tersepit sebelum dibawa keluar oleh anggota bomba.

“Mangsa disahkan meninggal dunia di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan beberapa anggota badan yang lain,”katanya.

Bagaimanapun, katanya, pemandu lori yang membawa muatan besi itu tidak mengalami sebarang kecederaan dan sudah membuat laporan polis mengenai kejadian tersebut.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd, Yusof Awang yang mengesahkan kejadian itu berkata, punca sebenar kejadian masih lagi dalam siasatan



Sumber:
http://www.hmetro.com.my/articles/Wargaemasmautkemalangan/MA/Article
http://www.sinarharian.com.my/semasa/bmw-rempuh-belakang-lori-pemandu-maut-1.223278



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my