loading...

Wednesday, November 20, 2013

Juruteknik maut bertembung lori



Inalillahi wainailaihi rojiun

21 November 2013
ARAU - Seorang juruteknik bahagian Kejuruteraan Elektrik Majlis Perbandaran Kangar (MPK) maut dalam kemalangan apabila motosikal berkuasa tinggi yang ditunggangnya bertembung dengan sebuah lori pemungut sampah di Jalan Padang Nyu, Arau kelmarin.

Menurut Ketua Polis Ibu Pejabat Daerah (IPD) Arau, Superintendan Mohd Nadzri Hussain, dalam kejadian kira-kira jam 4.20 petang itu, mangsa, Mohamad Azihan Ismail, 22, dipercayai datang dari arah Kampung Gial menghala ke Batas Seliku.

“Namun apabila sampai di tempat kejadian, Mohamad Azihan gagal mengelak lori terbabit yang keluar dari simpang Taman Ria, mahu membelok kanan ke arah Kampung Gial.

“Penunggang motosikal maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di bahagian badan," katanya.

Sementara itu, katanya, siasatan diteruskan di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987 kerana memandu secara berbahaya sehingga menyebabkan kematian.

Manakala, menurut Setiausaha MPK, Suhaimi A Majid, kematian Mohamad Azihan merupakan satu kehilangan besar kepada MPK.

Katanya, arwah yang sudah setahun bekerja dengan MPK sentiasa menunjukkan prestasi yang baik selain seorang kakitangan berdisiplin.

Tambah Suhaimi, Mohamad Azihan yang berasal dari Ladang Tebu, Chuping merupakan pekerja yang sentiasa mesra dengan rakan-rakan, malah mudah didekati kerana sikapnya yang peramah.

“Sebaik sahaja dihubungi mengenai kemalangan, pihak MPK terus ke tempat kejadian dan Hospital Tuanku Fauziah (HTF) untuk pengurusan jenazah.

“Saya bersama kakitangan MPK turut ke majlis pengebumian jenazah sehingga selesai pada pukul 1 pagi semalam di Tanah Perkuburan Felda Chuping,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/utara/juruteknik-maut-bertembung-lori-1.222983



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my