loading...

Wednesday, November 20, 2013

Calon SPM terjatuh motosikal maut digilis lori



Inalillahi wainailaihi rojiun

21 November 2013
PASIR MAS - Seorang calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) maut selepas digilis sebuah lori pasir seberat enam tan dalam kemalangan di Kampung Teliar, Bunut Susu di sini, kelmarin.



Mangsa, Mohd Safuan Mohd Yusoff, 17, yang berasal dari Kampung Belukar, Wakaf Bharu itu maut di tempat kejadian.

Difahamkan, mangsa yang juga pelajar dari Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Wakaf Bharu, Tumpat itu dalam perjalanan pulang ke rumah bersama rakannya, Mohamad Hasriduan Zahari, 17, dengan menaiki motosikal secara berasingan selepas dipercayai makan tengah hari di Kampung Bukit, Wakaf Baharu.

Ketua Polis Daerah Pasir Mas, Asisten Komisioner Haliludin Rahim berkata, kejadian itu berlaku kira-kira jam 12.30 tengah hari dan mangsa dipercayai dari arah Bunut Susu ke Wakaf Bharu.

“Siasatan awal mendapati, tiba di tempat kejadian motosikal yang ditunggangi rakannya berhenti secara mengejut menyebabkan mangsa tidak sempat mengelak lalu terus melanggar bahagian belakang motosikal berkenaan.

“Akibat perlanggaran itu, mangsa dipercayai tercampak ke laluan bertentangan di sebelah kanan sebelum digilis lori yang tidak sempat mengelak,” katanya.

Bagaimanapun, rakan mangsa Muhammad Hasriduan yang menunggang sebuah lagi motosikal terselamat dan tidak mengalami kecederaan.

Mayat mangsa dibawa ke Hospital Pasir Mas untuk dibedah siasat sebelum diserahkan kepada keluarganya.

Kes disiasat mengikut Seksyen 43 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sementara itu, pemandu lori yang hanya mahu dikenali sebagai Saiful, 35, berkata, sebelum kejadian dia sempat melihat kedua-dua mangsa cuba memotong sebuah kereta di hadapan mereka namun, gagal.

“Motosikal ditunggangi mangsa kemudian melanggar motosikal milik rakannya. Akibat pelanggaran itu mangsa tercampak masuk kelaluan saya,” katanya.

Menurutnya, dia cuba memperlahankan lori, namun disebabkan terlalu hampir, dia tidak dapat mengelak lalu terus melanggar mangsa.

“Saya sempat keluar melihat keadaan mangsa sebelum bergerak ke Balai Polis Bunut Susu untuk membuat laporan berhubung kejadian itu,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/kelantan/calon-spm-maut-digilis-lori-6-tan-1.223008



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my