loading...

Sunday, October 13, 2013

Tragedi pulang Aidiladha


Inalillahi wainailaihi rojiun

14 Oktober 2013
Gemas: Seorang pemandu lori sebuah syarikat dari Johor Bahru terbunuh manakala rakannya parah selepas kereta dinaiki mereka terbabas di Jalan Pasir Besar-Londah, dekat sini, semalam.

Difahamkan dalam kejadian jam 12.50 tengah hari itu kedua-dua mangsa dalam perjalanan pulang dari Johor Bahru ke Kampung Batu Balai di Kuala Krai, Kelantan untuk menyambut Aidiladha bersama keluarga.


Menurut sumber, pemandu terbabit, Sofian Mohd Yunus, 37, maut di tempat kejadian akibat parah selepas tersepit dalam kereta Honda Accord dipandunya.

Katanya, rakan lelaki mangsa yang belum dipastikan identitinya parah di kepala serta badan dan kini dirawat di Hospital Segamat (HS), Johor.


“Kereta mangsa dipercayai terbabas sendiri ke gaung dan merempuh pokok mengakibatkan kedua-dua mangsa tersepit di dalam kenderaan yang remuk.


“Sepasukan anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Gemas bergegas ke tempat kejadian sebaik menerima maklumat dan berjaya mengeluarkan mangsa.

“Begitupun, pemandu (Sofian) disahkan meninggal dunia di tempat kejadian akibat parah di kepala serta badan dan mayatnya dibawa ke Hospital Tampin (HT), sementara rakannya dikejarkan ke HS untuk rawatan lanjut,” katanya.


Sementara itu, seorang ahli keluarga si mati, Mohd Zin Ahmad,52, berkata, kebetulan ketika kejadian dia juga dalam perjalanan balik dari Gemas ke Kuala Krai, Kelantan sebelum menerima berita sedih itu.

“Setibanya di Jerantut, Pahang saya menerima panggilan dari keluarga memaklumkan mangsa kemalangan dan berpatah balik menuju ke bilik mayat HT.


“Saya difahamkan, arwah sepatutnya balik ke kampung malam semalam (kelmarin), namun keretanya mengalami kerosakan dan selepas siap dibaiki barulah dia bertolak pulang pagi tadi,” katanya ketika ditemui di bilik mayat HT di sini.


Mohd Zin berkata, mereka sekeluarga berasa peliknya kerana sepatutnya arwah yang dalam perjalanan balik ke Kelantan mengikut Jalan Segamat-Muadzam Shah, namun sebaliknya dia melalui Jalan Pasir besar-Londah.


Sementara itu jenazah mangsa sudah dituntut ahli keluarganya untuk disemadikan di kampung halamannya di Kuala Krai, Kelantan.


Ketua Polis Daerah Tampin Superintendan Wooi Kooi Cheang ketika dihubungi mengesahkan kejadian dan berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/LelakimautpulangsambutAidiladha/Article/index_html
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/tragedi-ketika-pulang-beraya-1.211562



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my