loading...

Friday, October 18, 2013

Tiga beranak bertembung lori tangki


Inalillahi wainailaihi rojiun

18 Oktober 2013
Chukai: Dua terbunuh manakala seorang lagi parah apabila kenderaan Mitsubishi Triton dinaiki tiga beranak bertembung dengan sebuah lori tangki dalam kejadian di kilometer 150.8, Jalan Jerangau-Jabor, di sini, semalam.


Dalam kejadian jam 3 petang itu, pemandu Mohd Latip Abu Bakar, 37, dan anaknya Muhammad Rayyan, 4, meninggal dunia di tempat kejadian akibat parah di kepala dan anggota badan, manakala isterinya, Rohani Pangis, 29, dilaporkan parah dirawat di Unit Kecemasan Hospital Kemaman (HK).

Difahamkan, sepasukan anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Balai Cheneh Baru bersama sebuah jentera dikejarkan ke tempat kejadian dan mengambil masa kira-kira 10 minit bagi membantu mengeluarkan semua mangsa yang tersepit di dalam pacuan empat roda yang remuk teruk itu.

Ketua Polis Daerah Kemaman Superintendan Che Suza Che Hitam berkata, ketika kejadian, tiga sekeluarga berkenaan dipercayai dalam perjalanan dari arah Kuantan, Pahang menghala ke Kuala Terengganu manakala lori dipandu seorang lelaki berusia 41 tahun dari arah bertentangan sebelum dua kenderaan berkenaan bertembung sebaik tiba di tempat kejadian.

“Kejadian itu menyebabkan Mohd Latip dan anaknya meninggal dunia di tempat kejadian sementara isterinya bersama pemandu lori tangki dikejarkan ke HK untuk rawatan lanjut.

Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/articles/Mauttersepitpacuanempatroda//Article?HarianMetro
nst.com.my/latest/dad-5-year-old-son-killed-in-crash-1.378182



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my