loading...

Thursday, August 1, 2013

Kakitangan Jakim Sarawak maut bertembung lori balak


Inalillahi wainailaihi rojiun

1 Ogos 2013
SRI AMAN: Empat kakitangan termasuk seorang pegawai Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) Sarawak maut selepas kenderaan pelbagai guna (MPV) dinaiki enam penumpang itu terbabit dalam kemalangan di Kilometer 48, Jalan Sri Aman-Sarikei di sini, petang tadi.

Penolong Pengarah JAKIM Jakim Sarawak maut kemalangan

Dalam kejadian jam 3.30 petang itu, mereka terbunuh adalah Penolong Pengarah JAKIM negeri, Ibrahim Hailee, 35, yang memandu Toyota Innova, terbunuh di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan.

Turut terbunuh di tempat kejadian adalah Pembantu Hal Ehwal Islam, Harliani Hanani, 29; Halimah Hamrie, 30 dan Qurratu Aini Rolfandy, 23.

Seorang penumpang yang juga Pembantu Hal Ehwal Islam, Mohd Firdaus Ahmat, 23, dilaporkan dalam keadaan stabil dan dirawat di Hospital Sri Aman, manakala Fakih Ikhwan berusia 20-an, kritikal sebelum dipindahkan ke Hospital Umum Sarawak (HUS) untuk rawatan lanjut.

Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Mat Jusoh Mohammad berkata, kemalangan dipercayai berlaku apabila lori dipandu Bangai Asong, 44, terbabas lalu masuk ke laluan bertentangan dan bertembung kenderaan dinaiki enam kakitangan JAKIM terbabit.

Kakitangan Jakim Sarawak maut kemalangan

Katanya, kejadian berlaku di selekoh berdekatan Memaloi, apabila lori balak dari arah Sarikei menuju ke Sri Aman hilang kawalan lalu bertembung MPV dinaiki kakitangan terbabit.

"Pertembungan Toyota Inova berkenaan tersadai di bahu jalan dengan Ibrahim tersepit di tempat duduk pemandu," katanya ketika dihubungi.

Katanya, mayat mangsa dihantar ke Hospital Sri Aman untuk tindakan selanjutnya sebelum dituntut ahli keluarga masing-masing.

"Susulan kemalangan itu, pemandu lori dipercayai melarikan diri dan polis sedang memburunya untuk siasatan lanjut. Pada masa sama, polis meminta saksi kejadian atau sesiapa mempunyai maklumat mengenai pemandu lori berkenaan diminta menghubungi balai polis berhampiran," katanya

Kakitangan Jakim maut kemalangan

Al-Fatihah

Sumber:
nst.com.my/latest/sarawak-jakim-assistant-director-3-staff-killed-in-crash
hmetro.com.my/articles/KakitanganJakimmautkemalangan/2013/Article
utusan.com.my/utusan/Jenayah/20130801/je_19/5-pegawai-agama-maut-nahas-menuju-majlis-berbuka

pakailah tali pinggang keledar

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my