loading...

Monday, November 12, 2012

Proton Wira terperosok dalam longkang



Inalillahi wainailaihi rojiun

12 November 2012
ALOR GAJAH - Tiga sahabat cedera ringan apabila kereta Proton Wira Aeroback yang dinaiki mereka hilang kawalan dan terbabas masuk ke dalam longkang di jalan Machap Umboo, di sini, malam kelmarin.

Difahamkan, dalam kejadian kira-kira jam 11 malam itu, kereta yang dipandu Suhaimi Samsuddin, 32, bersama dua rakannya, Abd Razak Aziz, 31, dan Norsaadah Abu Hasan, 24, dari arah Machap Baru ke Alor Gajah.

Jurucakap polis berkata, kereta itu hilang kawalan ketika melalui satu selekoh sebelum terbabas ke kanan jalan dan terhumban ke dalam longkang besar.

Menurutnya, pemandu kereta keluar melalui cermin belakang sebelum membantu dua rakannya yang terperangkap di tempat duduk penumpang.

“Selepas itu, mereka dibantu penduduk dan pengguna jalan raya yang memberhentikan kenderaan,” katanya.

Sementara itu, saksi kejadian, R Velu, 22, berkata, ketika kejadian dia bersama tiga lagi rakannya sedang meronda di taman berdekatan untuk mencari rumah sewa.

Menurutnya, ketika itu, kereta dinaikinya berhenti di simpang tiga dan ternampak ada sebuah kereta meluncur laju sebelum terhumban ke dalam longkang.

“Kami terus turun dan membantu mangsa yang semuanya dalam keadaan sedar keluar dari kereta sehingga anggota Jabatan Pertahanan Awam (JPAM) Alor Gajah tiba,” katanya.

Sementara itu, Ketua Operasi JPAM Alor Gajah, Mohd Jumat Rahim berkata, pihaknya menerima panggilan kira-kira jam 10.10 malam sebelum bergegas ke tempat kejadian bersama empat anggota lain.

“Sebaik tiba di lokasi, ketiga-tiga mangsa berada dalam keadaan sedar dan hanya mengalami luka ringan di kepala sebelum diberikan rawatan,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/kereta-terbabas-masuk-longkang-1.103125


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my