loading...

Monday, November 12, 2012

Kelindan lori patah tangan


12 November 2012
JELI - Seorang kelindan lori patah tangan manakala pemandunya cedera ringan apabila kenderaan dinaiki hilang kawalan dan terbabas dalam parit di Kilometer 6.6 Jalan Jeli-Dabong dekat Kampung Pasir Dusun, jam 4.40 petang kelmarin.

Pemandu lori, Kueh Elek, 54, dan Ahmad Zakuan Kasim, 27, berasal dari Jalan Datuk Pati, Kota Bharu dalam perjalanan pulang dari Kuala Balah selepas selesai menghantar barangan runcit di kawasan terbabit sebelum lori satu tan itu terbabas.

Pegawai Kanan II Jabatan Bomba dan Penyelamat Daerah Jeli, Abdullah Mamat berkata, sejurus menerima panggilan, lima anggota dibantu empat bomba sukarela dengan kekuatan dua jentera bergegas ke lokasi kejadian.

Menurutnya, ketika tiba di lokasi kejadian kelindan yang berada di tempat duduk penumpang tersepit menyebabkan tangan kirinya patah dan hampir remuk berjaya dikeluarkan 15 minit kemudiannya.

“Ketika berada di tempat kejadian pemandu lori itu cuba memberhentikan kenderaan dipandu secara mengejut selepas dua kenderaan di hadapan dipercayai menekan brek secara tiba-tiba.

“Akibat tindakan pemandu yang berusia 54 itu yang menekan brek secara mengejut bagi mengelak merempuh kenderaan di hadapan menyebabkan lori dinaiki berpusing serta terbalik melanggar tebing parit,” katanya.

Tambahnya, pemandu lori tersebut berjaya dikeluarkan orang awam yang kebetulan berada di lokasi kejadian.

Katanya, kedua-dua mangsa kemudiannya dibawa ke Hospital Jeli manakala kelindan lori dirujuk ke Hospital Tanah Merah untuk menerima rawatan lanjut.

“Kecederaan yang dialami kelindan tersebut agak serius ekoran tangan kirinya hampir remuk serta kulitnya terkoyak,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kelantan/lori-terbabas-kelindan-cedera-1.102857



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my