loading...

Friday, November 16, 2012

5 Sekeluarga Nyaris Maut

17 November 2012
ALOR GAJAH: Lima sekeluarga nyaris maut apabila Perodua Alza dinaiki melanggar belakang treler sebelum terbabas dan merempuh pokok jati di Kilometer 202.3, Lebuhraya Utara-Selatan (Plus) arah selatan, di sini, petang kelmarin.

Difahamkan, dalam kejadian jam 3.40 petang, kereta dipandu R Mohan, 41, turut dinaiki isteri, S Premah, 37, serta dua anak mereka, M Girthanaa, 10, dan M Barshanah, berusia tujuh tahun bersama seorang anak saudaranya, V Kebelah dalam perjalanan dari resort di Simpang Ampat untuk pulang ke Johor Bahru.


Sumber berkata, kereta dipandu mangsa dipercayai hilang kawalan lalu merempuh belakang treler sebelum terbabas ke kiri lebuh raya dan merempuh pula pokok sebelum berhenti di tebing tembok lebuh raya.

Katanya, berikutan kejadian itu, Barshanah, patah kaki kanan manakala Premah cedera di leher dipercayai kesan dari sentapan tali pinggang keledar.


Menurutnya, mangsa yang cedera dihantar ke Hospital Pantai Ayer Keroh untuk rawatan lanjut menggunakan ambulans Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM).


Sementara itu, Ketua Operasi JPAM Daerah Alor Gajah, Rosniza Mansor, berkata, pihaknya menerima panggilan daripada orang awam pada jam 3.48 petang sebelum bergegas ke lokasi kejadian bersama tiga anggota.

“Sebaik tiba di lokasi, semua mangsa keluar ke tebing lebuh raya dan pemeriksaan mendapati mangsa kanak-kanak perempuan (Barshanah) patah kaki kanan dan seorang lagi mengalami kecederaan di leher,” katanya.


Ketua Polis Daerah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin, mengesahkan kejadian dan kes disiasat Seksyen 43(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1952.

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/5sekeluarganyarismautkeretarempuhtreler/Article/index_html


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my