loading...

Monday, November 12, 2012

Cucu maut dalam kemalangan tiga kenderaan


Inalillahi wainailaihi rojiun

12 November 2012
 SENAI -  Hajat satu  keluarga untuk menghantar kad jemputan kahwin anak lelaki mereka ke rumah kenalan di sini terkandas apabila terlibat dalam kemalangan tiga kenderaan di Jalan Pagoh-Labis berdekatan Institut Kemahiran Belia Negara (IKBN) Pagoh, di sini, semalam yang turut mengorbankan dua nyawa.

Dalam kejadian kira-kira jam 4.45 petang itu, seorang nenek Norshira, 52, dan cucu Norafifah Aliah Ridzuan, 10 bulan maut akibat tersepit di tempat duduk masing-masing.

Selain dua mangsa tersebut, kereta Kia yang turut dinaiki suami Norshira dan seorang lagi anak perempuannya, bagaimana pun kedua-dua mereka selamat.

Kejadian bermula apabila kereta Kia itu yang dalam perjalanan menghala ke Labis dipandu suami Norshira hilang kawalan sebelum dirempuh kereta jenis Avanza dari arah belakang.

Kemudian pada masa sama datang sebuah lori membawa limau dari arah bertentangan merempuh pula kedua-dua kereta tersebut hingga mengakibatkan lori tersebut terbalik.

Bagaimanapun pemandu lori dan empat penumpang serta pemandu kereta Avanza terselamat dan hanya mengalami cedera ringan.

Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Mohamad Nasir Ramli ketika dihubungi mengesahkan kejadian tersebut dan mayat serta semua mangsa dihantar ke Hospital Pakar Sultanah Fatimah di Muar untuk rawatan lanjut.

Al-Fatihah



Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/johor/nenek-cucu-10-bulan-maut-1.103193
utusan.com.my/utusan/Jenayah/20121112/je_02/Nenek-cucu-antara-tiga-terbunuh


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my