loading...

Tuesday, April 3, 2012

Warga Emas dan Kanak-Kanak Maut

Inalillahi wainailaihi rojiun

KUANTAN: Seorang penunggang motosikal dan seorang murid perempuan, maut dalam dua kemalangan berasingan di Pahang awal pagi semalam.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam Dan Trafik Pahang, Supt Mohamed Fauzi Abd Rahim berkata kejadian pertama berlaku di Km126 Lebuhraya Pantai Timur yang membabitkan pelanggaran dua buah kereta dari arah yang sama.

"Dalam kejadian 4.15 pagi Isnin itu mangsa, Nurul Asyiqin Zulkipli, 11, penumpang belakang sebuah kereta Proton Iswara bersama pemandu dan seorang lagi penumpang dalam perjalanan dari arah Kuala Lumpur menghala ke Kuantan.

"Kereta yang dinaiki mangsa telah dirempuh dari belakang oleh sebuah kereta dari arah yang sama menyebabkan mangsa yang cedera parah di badan dan kepala, mati di tempat kejadian," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.


Sementara itu, dalam kejadian berasingan pula seorang penunggang motosikal maut apabila motosikal yang ditungganginya dirempuh oleh sebuah kereta dari arah belakang di Km8.5 Jalan Jerantut-Temerloh pada 6.45 pagi.


Fauzi berkata mangsa, Syed Omar Syed Sulaiman, 65, dalam perjalanan dari Kampung Teming, Jerantut menghala ke Temerloh.

Katanya apabila sampai di tempat kejadian mangsa dirempuh oleh sebuah kereta dari arah yang sama selepas dipercayai mangsa mengubah laluan dari kiri ke tengah laluan berkenaan.

Beliau berkata mangsa kemudian dibawa ke Hospital Jerantut bagaimanapun disahkan meninggal dunia ketika dalam perjalanan. - Bernama


Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Penunggangmotosikal_muridperempuanmautkemalangan/Article/index_html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my