loading...

Thursday, April 5, 2012

Maut terbabas ke gaung


SEREMBAN – Seorang kontraktor terbunuh apabila kereta dipandunya terbabas dan terjunam ke dalam gaung sedalam lima meter di Jalan Mambau-Port Dickson berdekatan Kampung Bemban, di sini, semalam.

Mangsa, J Ravindran, 41, yang berasal dari Kuala Lukut, Port Dickson dalam perjalanan pulang ke rumah.

Jurucakap polis berkata, kejadian dipercayai berlaku kira-kira jam 12.30 tengah malam, sebelum seorang saksi memaklumkan kemalangan itu kepada polis jam 11.40 pagi, semalam.

“Saksi melaporkan kepada polis selepas ternampak sebuah kereta terjunam ke dalam gaung dengan keadaan empat tayar ke atas.

“Saksi ketika itu dalam perjalanan untuk menebang pokok pisang di lokasi berdekatan tempat kejadian, katanya.

Menurutnya, berdasarkan siasatan awal, kereta jenis Proton Satria Neo yang dipandu Ravindran dipercayai terbabas sendiri.

“Apabila sampai di satu selekoh, mangsa yang masih bujang dan memandu sendirian itu tiba-tiba gagal mengawal kenderaannya, lalu merempuh sebatang pokok sebelum terjunam masuk ke dalam gaung.

“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Tuanku Ja’afar untuk bedah siasat namun setakat ini punca kematian belum dikenal pasti,” katanya.

Sementara itu, Pegawai Kanan 2 Balai Bomba Seremban 2, Khairuddin Mohamad, berkata, satu jentera dan 10 anggota bergegas ke tempat kejadian selepas dimaklumkan mengenai kemalangan terbabit, jam 11.55 pagi.

“Kita mengambil masa kira-kira 20 minit untuk mengeluarkan mangsa yang tersepit,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/kontraktor-terbunuh-kereta-masuk-gaung-1.37759

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my