loading...

Saturday, April 7, 2012

Bas Terbabas, 8 Penumpang Cedera



07/04/2012
KUALA LUMPUR - Lapan penumpang bas komersial cedera ringan setelah kenderaan yang mereka naiki itu hilang kawalan lalu terbabas berhampiran lampu isyarat di Jalan Tun Sambanthan, Brickfields di sini hari ini.


Bas Sri Indah yang dalam perjalanan dari Kajang ke Pasar Seni di sini dikatakan hilang kawalan dalam kejadian kira-kira pukul 8.10 pagi sebelum melanggar tiang lampu isyarat dan konkrit jejambat berdekatan.

Impak kemalangan itu mengakibatkan bahagian hadapan bas berkenaan remuk dan lapan penumpang, lima wanita dan tiga lelaki cedera ringan.


Ketua Trafik Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Rusli Mohd Noor ketika dihubungi hari ini berkata, polis dimaklumkan mengenai kemalangan itu pada kira-kira pukul 8.15 pagi dan segera berada di tempat kejadian bagi mengawal lalu lintas.

Katanya, pemandu bas berkenaan yang berusia 54 tahun tidak mengalami kecederaan dan telah diambil keterangan bagi membantu siasatan kes di bawah Seksyen 47 Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Lapan penumpang yang cedera dirawat sebagai pesakit luar di Hospital Kuala Lumpur (HKL) dan Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM). - BERNAMA






Sumber:
kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=0407&pub=Kosmo&sec=Terkini&pg=bt_04.htm

tv3.com.my/beritatv3/berita_terkini/Bas_Terbabas_8_Penumpang_Cedera.html


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my