loading...

Saturday, June 25, 2011

Tragedi Perjalanan Percutian ke Melaka


KULAIJAYA – Hasrat enam sekeluarga bercuti di Melaka bertukar menjadi tragedi apabila empat daripada mereka maut setelah terbabit dalam nahas jalan raya di Kilometer 46.7, Sedenak, di sini, semalam.

Kejadian itu berlaku kira-kira jam 8.50 pagi di laluan lebuh raya arah Johor Bahru ke Kuala Lumpur turut menyebabkan seorang kanak-kanak lelaki berusia 2 tahun, Wong Jing Xuan, maut setelah tercampak keluar dari kenderaan dipandu datuknya, Wong Tong Hing, 66, yang juga meninggal dunia di tempat kejadian.

Dua lagi maut, Fong Kum Kai, 59, dan Fong Kum King, 60.

Ng Chai Yun, 21, dan Wong Ai Ling berada dalam keadaan kritikal dan sedang dirawat di Hospital Sultanah Aminah, Johor Bahru.

Enam sekeluarga berkenaan sedang dalam perjalanan dari kediamannya di Bandar Putra di sini untuk bercuti ke Melaka apabila kereta yang mereka naiki terbabas ke bawah jejantas menuju ke Felda Bukit Nyamuk.

Salah seorang saksi, pekerja Propel, Mohd Azri Yusuf, 36, berkata, dia mendapati kanak-kanak yang tercampak masih bernyawa namun berada dalam keadaan nazak dan meninggal dunia kira-kira 15 minit kemudian.

“Saya sampai di tempat kejadian lebih kurang jam 9 pagi, ketika itu keadaan kanak-kanak itu agak parah dan tidak bermaya kerana mengalami kecederaan teruk di kepala. Kira-kira 15 minit kemudian dia tidak bernafas,” katanya.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Daerah Kulaijaya, Masnon Idris berkata, pihaknya tiba ditempat kejadian kira-kira 9.25 pagi dan mendapati kesemua mangsa maut dan dua penumpang cedera.

Sumber: http://www.sinarharian.com.my/sh/com/content/story9227525.asp
& facebook

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my