loading...

Tuesday, June 21, 2011

Murid Tahun 6 SK Balok Makmur Maut


KUANTAN - “Boboy beritahu saya bahawa dia sering mimpikan arwah ibu yang meninggal dunia tiga tahun lalu sehingga terbayang-bayang ketika di sekolah,” demikian luahan Nor Hazrita Nordin, 23, kakak kepada Mohd Aiman Azmil Nordin, 12, atau lebih mesra dipanggil Boboy yang maut dalam kemalangan membabitkan dua motosikal dan sebuah kereta di Balok Baru, di sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 7.15 malam di Balok Pine itu, Mohd Aiman Azmil Nordin yang membonceng motosikal ditunggang rakannya, Mohd Daniel Mustakim Zulkifli, 14, turut maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala.

Menurut Nor Hazrita, anak bongsu daripada lapan adik-beradik itu menunjukkan perangai pelik sejak seminggu lalu apabila enggan ke sekolah walaupun sudah puas dipujuk.

“Sebelum ini Boboy tidak pernah bersikap begitu.

“Kami sempat sambut Hari Bapa pagi semalam (Ahad). Tak sangka Boboy pergi dalam sekelip mata,” katanya.

Katanya, sebelum kejadian, adiknya yang juga murid tahun enam Sekolah Kebangsaan Balok Makmur itu keluar untuk bertemu rakannya kira-kira jam 4 petang sebelum dimaklumkan jiran adiknya terlibat dalam kemalangan tidak jauh dari rumah.

“Sebaik tiba di tempat kejadian, saya melihat Boboy sudah terbujur kaku. Saya amat sedih mengenangkan dia adik bongsu malah manja dengan saya sejak ibu meninggal tiga

“Mungkin sikap dia sebelum ini petanda dia akan pergi,” katanya.

Bagaimanapun, bapa mangsa, Nordin Mahmud, 54, reda dengan kejadian berlaku ke atas anak bongsunya.

“Saya terkilan kerana dia tidak sempat menduduki peperiksaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) dua bulan lagi,” katanya.

Sementara itu, Pegawai Turus Trafik Ibu Pejabat Polis Kontinjen Pahang, Asisten Superintenden Zainalabidin Othman berkata, kejadian itu berlaku apabila motosikal Modenas yang ditunggangi Mohd Daniel Mustakim dari arah Kampung Balok menuju ke Taman Balok Baru sebelum bergesel dengan sebuah motosikal jenis Yamaha di laluan sama.

“Akibat pergeselan itu, motosikal yang dinaiki kedua-dua mangsa jatuh ke laluan bertentangan sebelum dilanggar oleh kereta Perodua.

“Penunggang motosikal Yamaha dan pemandu kereta Perodua tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya.

Kedua mangsa mati di tempat kejadian dan dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) untuk bedah siasat. 




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my