loading...

Friday, June 24, 2011

Pemuda Orang Asli Maut


RAUB – Seorang pemuda Orang Asli berusia 21 tahun meninggal dunia serta merta akibat mengalami kecederaan setelah terlibat kemalangan di Kilometer 355 Jalan Raub – Cheroh, kelmarin.

Ketua Bahagian Trafik dan Ketenteraman Awam, Cif Inspektor Mohd Nazlan Othman berkata, kejadian pada jam 4.40 petang itu melibatkan motosikal ditunggang mangsa, Shamsudin Yok Wa bertembung dengan kenderaan bertentangan.

Menurutnya, mangsa yang berasal dari Kampung Belau, Pos Senderut dikatakan cuba memotong kenderaan di hadapannya sebelum bertembung sebuah kereta dari arah Cheroh dipandu wanita berusia 29 tahun.

“Mangsa cuba memotong kenderaan di hadapannya yang sudah bersedia untuk membelok ke kanan memasuki persimpangan dekat Masjid Sempam Baru.

“Mangsa mengalami kecederaan parah di beberapa bahagian badan termasuk patah rusuk dan meninggal dunia di tempat kejadian,” katanya.

Mohd Nazlan berkata, kes itu disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan siasatan awal mendapati mangsa tidak mempunyai lesen memandu.

Katanya, orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan boleh menghubungi talian kilat polis Raub menerusi 09-3554999.

“Masyarakat terutama pengguna jalan raya disarankan supaya mengikuti peraturan ditetapkan bagi mengelak sebarang perkara tidak diingini berlaku.

“Elakkan daripada mengekori kenderaan terlalu hampir dan pastikan berada pada masa yang sesuai sekiranya ingin memotong kenderaan lain,” kata Mohd Nazlan.

Sumber: http://www.sinarharian.com.my/sh/pahang/content/story9223451.asp


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my