loading...

Friday, June 24, 2011

Toyota Corrola Nyaris Rempuh Kedai


TUMPAT – Seorang warga emas di sini, terselamat selepas keretanya terbabas dan hampir merempuh kedai runcit di laluan bertentangan berhampiran lampu isyarat di Chabang Empat, akibat kerosakan pada brek, semalam.

Mat Zain Kadir, 80, yang memandu kereta Toyota Corrola, tidak mengalami sebarang kecederaan walaupun bahagian hadapan keretanya remuk, akibat berlanggar dengan kereta Daihatsu yang diparkir di hadapan kedai runcit berkenaan.

Mat Zain berkata, ketika dia membelok ke kiri di hadapan kedai gunting rambut berdekatan lampu isyarat itu, stereng keretanya tiba-tiba tidak dapat berpusing menyebabkan dia hilang kawalan lalu terbabas.

“Kereta saya terbabas melintas pembahagi jalan itu, lalu memasuki jalan bertentangan dan merempuh kereta yang dipakir di hadapan kedai runcit itu.

“Nasib baik kereta saya tersekat di kereta Daihatsu itu, kalau tidak habis kedai runcit ini dirempuh,” katanya yang merupakan pesara polis.

Menurutnya, dia yang bertolak dari rumahnya di Kampung Kok Seraya, di sini untuk membeli makanan kucing di Wakaf Bharu, bagaimanapun tidak menduga keretanya ada masalah.

“Saya bersyukur, tidak mengalami sebarang kecederaan akibat kemalangan ini, memang terkejut, tetapi dapat mengawal perasaan panik itu,” katanya.

Akibat kemalangan itu, orang ramai dan pelanggan kedai ayam berhampiran kedai runcit itu, lari bertempiaran apabila melihat kereta Mat Zain terbabas memasuki jalan bertentangan, namun tiada kecederaan melibatkan orang awam.

Sumber: http://www.sinarharian.com.my/sh/kelantan/content/story9223450.asp

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my