loading...

Saturday, January 11, 2014

Remaja Maut Rempuh Van



Inalillahi wainailaihi rojiun

11 Januari 2014
KUANTAN - Seorang remaja lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) maut selepas motosikal yang ditunggang hilang kawalan akibat bergesel dengan motosikal lain sebelum melanggar tiang elektrik dan sebuah van di jalan Kampung Tanjung Punai di sini, tengah malam semalam.

Dalam nahas kira-kira jam 12.05 tengah malam itu, mangsa Muhammad Eryawan Mohd Rawi, 18 dari Kampung Tanjung Punai cedera parah dan meninggal dunia di tempat kejadian.
Manakala seorang lagi penunggang yang turut terlibat dalam nahas itu dilaporkan parah.

Pemangku Pegawai Turus Trafik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Pahang, Asisten Superintendan Zainalabidin Othman berkata, mangsa yang menunggang motosikal jenis Honda EX5 dan seorang lagi penunggang menaiki motosikal jenis Yamaha RXZ dalam perjalanan dari arah Kampung Tanjung Punai ke Jalan Utama Kuantan- Gambang dekat Tanah Putih di sini.

Menurutnya, ketika sampai di lokasi kejadian, kedua-dua motosikal terbabit dipercayai bergesel sesama sendiri lalu terbabas ke kanan jalan.

“Kedua-dua penunggang gagal mengawal motosikal masing-masing lalu merempuh tiang elektrik dan sebuah van jenis Nissan Vannate yang diletakkan di tepi jalan itu,” katanya.
Zainalabidin berkata, dalam kejadian itu, kedua-dua penunggang dilaporkan mengalami kecederaan parah.

“Mangsa disahkan meninggal dunia di tempat kejadian manakala seorang lagi penunggang di hantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) menerima rawatan dengan bantuan anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM)” katanya.

Beliau berkata, siasatan awal di lokasi kejadian mendapati laluan lurus dan basah selepas hujan manakala keadaan jalan agak terang dan berlampu jalan.

“Punca sebenar kemalangan yang meragut nyawa remaja terbabit masih dalam siasatan dan disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/pahang/remaja-maut-motosikal-terbabit-nahas-1.239546



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my