loading...

Monday, January 6, 2014

Pelajar sekolah pondok maut kemalangan



Inalillahi wainailaihi rojiun

6 Januari 2014
SEGAMAT - Seorang pelajar sekolah pondok di Terengganu maut apabila motosikal yang dinaikinya merempuh sebuah kenderaan pacuan empat roda di Kilometer 1 Lebuhraya Segamat-Kuantan, berhampiran simpang Taman Yayasan, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 10.45 pagi itu, mangsa, Syed Omar Mujahid Syed Ali Hasani, 21, dikatakan dalam perjalanan pulang ke Terengganu selepas melawat rakannya di Batu Pahat untuk beberapa hari.

Ketua Polis Daerah Segamat, Superintenden Mohd Kamil Sukarmi berkata, ketika kejadian, mangsa yang menunggang motosikal Yamaha 135LC itu dalam perjalanan
menghala ke Kuantan manakala pacuan empat roda tersebut menghala ke Segamat.

“Apabila tiba di persimpangan Taman Yayasan di lebuh raya berkenaan, pacuan empat roda itu ingin membelok ke kanan dipercayai mahu mengisi minyak di stesen minyak berhampiran dan tidak perasan mangsa yang datang dari arah hadapan.

“Mangsa gagal mengawal motosikalnya melanggar pacuan empat roda tersebut dan  akibat pelanggaran tersebut, mangsa maut serta merta di tempat kejadian akibat parah di kepala dan beberapa lagi bahagian badan,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, pemandu pacuan empat roda tersebut  mendapat kecederaan di kepala dan muka apabila cermin hadapan kenderaan tersebut pecah dan mengenainya sebelum dikejarkan ke klinik berhampiran oleh pengguna jalan raya.

Mayat mangsa dibawa ke Hospital Daerah Segamat (HDS) untuk dibedah siasat dan menunggu keluarganya daripada Kampung Seberang Baroh, Chabang Tiga, Kuala Terengganu untuk menuntut mayat mangsa,” katanya.

Sumber:
http://www.sinarharian.com.my/edisi/johor/pelajar-sekolah-pondok-maut-1.237674



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my