loading...

Friday, November 9, 2012

Maut terjunam dalam air



9 November 2012
SUNGAI BESAR - Seorang pekerja bengkel memperbaiki bot ditemui mati selepas terjunam ke dalam air bersama motor ditungganginya berhampiran jeti nelayan Lorong 1 Bagan Sekinchan di sini, kelmarin.

Mayat mangsa warga Myanmar itu, Win Nang Oo, 28, ditemui oleh seorang penduduk tempatan di kawasan tersebut sekitar jam 2.15 petang.

Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Noor Mushar Mohamad berkata, pihaknya dimaklumkan saksi terbabit bahawa motosikal tersangkut di kipas botnya ketika mahu keluar menangkap ikan.

“Saksi terkejut apabila kipas botnya tersangkut pada sebuah motosikal dan terus menghubungi polis,” katanya kepada Sinar Harian.

Noor Mushar berkata, mangsa dipercayai terbabas ke dalam air ketika melalui jalan licin berhampiran jeti tersebut ketika hujan lebat.

Katanya, persekitaran gelap juga dipercayai menjadi punca mangsa terbabas ke dalam air.

Beliau berkata, motosikal mangsa didapati rosak teruk, berkemungkinan akibat bot nelayan yang ada di jeti itu.

Menurutnya, pihaknya menolak bahawa terdapat unsur jenayah dalam kejadian tersebut.

Noor Mushar berkata, mangsa dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Jemaah (HTAJ) Sabak Bernam untuk bedah siasat dan kes diklasifikasikan sebagai mati mengejut

Sementara itu, majikan mangsa, Chia Chin Peng, 42, berkata, mangsa yang tinggal di Lorong 12 Bagan Sekinchan adalah pekerja yang rajin.

“Saya mempunyai lima pekerja berbangsa Myanmar dan mangsa adalah seorang daripadanya mereka,” katanya.

Chin Peng berkata, mangsa bekerja dan tinggal serumah bersama abangnya Kyaw Tiut, 32, dan dia terkejut dengan kejadian tersebut.

Kyaw Tiut, adiknya itu keluar pada jam 8 malam kelmarin untuk membeli air minuman di kedai berhampiran namun tidak pulang sehingga pagi.

“Saya sangat risau apabila adik saya tidak pulang malam tadi sedangkan hujan lebat di kawasan ini sepanjang malam dan akhirnya saya terima berita mayat adik saya ditemui di dasar air jeti ini,” katanya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/maut-terjunam-dalam-air-1.102257



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my