loading...

Wednesday, November 7, 2012

Lori tembikar terjunam


7 November 2012
LEMBAH BERINGIN - Seorang pemandu bersama kelindannya cedera setelah lori muatan tembikar dinaiki terjunam ke  gaung sedalam kira-kira 50 meter dipercayai akibat dilanggar sebuah lori muatan penyaman udara yang datang dari arah belakang.

Kejadian kira-kira jam 11.50 pagi semalam itu berlaku di Kilometer 409.3 Lebuh Raya Utara Selatan di susur keluar Plaza Tol Lembah Beringin.

Bagaimanapun, menurut Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan Norel Azmi Yahya Affandi, kedua-dua mangsa terbabit terselamat dan menerima rawatan di Hospital Sungai Buloh.

“Kemalangan melibatkan dua buah lori (yang masing-masing datang dari arah Ipoh menghala Kuala Lumpur).

“Lori dinaiki mangsa terjatuh ke dalam gaung namun terselamat dan hanya cedera ringan tapi dibawa oleh ambulan ke Hospital Sungai Buloh,” katanya kepada Sinar Harian semalam.

Menurutnya, pemandu lori muatan pendingin hawa itu telah membuat laporan polis dan siasatan mengenai punca sebenar kejadian masih diteruskan.

Sementara itu, pemandu lori terbabit yang dikenali sebagai Fadil, 29, berkata, ketika kejadian dia dalam perjalanan daripada Juru menuju Shah Alam.

Menurutnya, setibanya di tempat kejadian keadaan seperti tidak disedari dan terus berlaku.

“Saya tak tahu sama ada lori di depan tiba-tiba perlahan atau saya laju.

“Saya terlanggar lori tersebut menyebabkan mereka terbabas dan terjatuh manakala lori saya turut terlanggar besi pengadang jalan,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Fadil yang tidak mengalami sebarang kecederaan berkata, dia membawa muatan alat pendingin hawa kenderaan dan menuju ke kilang di Shah Alam.

Sementara, lori mangsa yang terjunam dipercayai membawa muatan pasu tembikar.


Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/pemandu-kelindan-cedera-lori-jatuh-gaung-1.101540


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my