loading...

Monday, November 5, 2012

Penunggang Yamaha LC Maut Kemalangan



6 November 2012
BUKIT BERUNTUNG - Seorang penunggang motosikal maut akibat tercampak daripada motosikalnya setelah dipercayai bergesel dengan kenderaan lain di Kilometer 429 Lebuh Raya Utara Selatan arah Kuala Lumpur selepas susur masuk Plaza Tol Bukit Beruntung di sini awal pagi semalam.


Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan Norel Azmi Yahya Affandi berkata, mangsa dikenali sebagai M Velayutham, 46, menunggang motosikal jenis Yamaha LC seorang diri dan dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Jalan Ipoh, Kuala Lumpur.

“Kejadian berlaku kira-kira jam 6 pagi apabila motosikal mangsa yang datang dari arah Ipoh dipercayai bergesel dengan kenderaan lain menyebabkan mangsa hilang kawalan lalu tercampak ke lorong laju.

“Manakala motosikal mangsa terseret ke lorong kecemasan. Mangsa maut serta merta,” katanya kepada Sinar Harian.

Beliau berkata, mayat mangsa dibawa ke Hospital Kuala Kubu Bharu (HKKB) dan bedah sisasat mendapati mangsa mati akibat kecederaan parah di kepala.

Sementara itu, menurut beberapa pengguna yang melalui kawasan berkenaan, kemungkinan mangsa digilis kerana kebanyakan kenderaan yang mengekori mangsa di belakang tidak sempat mengelak.

Malangnya, kenderaan terbabit tidak berhenti sebaliknya meninggalkan tempat kejadian.

Kemalangan turut menyebabkan laluan paling kanan ditutup kira-kira sejam bagaimanapun keadaan trafik terkawal.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/maut-tercampak-1.101186
tv3.com.my/beritatv3/berita_terkini/Maut_Digilis_Pelbagai_Kenderaan.html


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my