loading...

Wednesday, November 7, 2012

Dua rakan sekerja maut dirempuh Kancil



Inalillahi wainailaihi rojiun

7 November 2012
SERI KEMBANGAN – Rutin dua rakan sekerja memulakan tugas mereka awal pagi kelmarin berakhir tragedi apabila kedua-duanya maut dalam satu kemalangan di Jalan Besar Bandar Putra Permai, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 pagi itu, kedua-dua mangsa dikatakan selesai membeli barang di Serdang dan dalam perjalanan ke tempat kerja mereka di Bandar Putra Permai.

Ketika berada di sebuah selekoh berdekatan Taman Universiti Indah, kereta jenis Perodua Kancil yang dinaiki kedua-dua mangsa dikatakan terbabas dan masuk ke laluan bertentangan.

Ketua Polis Daerah Serdang, Asisten Komisioner Abd Razak Elias berkata, kereta dinaiki mangsa itu merempuh sebuah lori yang datang dari arah Puchong menyebabkan salah seorang daripadanya tercampak keluar dari kenderaan.

Menurutnya, seorang lagi mangsa tersepit di dalam kereta dan meninggal serta-merta di tempat kejadian.

“Mangsa Nik Faezudin Ali (18) yang memandu kenderaan dan rakan sekerjanya Mohamad Noor Hafizul Hakimim Mohd Roni (19), yang duduk di bahagian penumpang maut akibat pendarahan yang serius.

“Mayat kedua-duanya di bawah ke Hospital Serdang untuk bedah siasat, sebelum dituntut keluarga masing-masing,” katanya kepada Sinar Harian.

Beliau berkata, kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sehubungan itu, orang ramai yang menyaksikan kejadian diminta menghubungi Pegawai Penyiasat Cawangan Trafik Ibu Pejabat Polis Daerah Serdang, Inspektor Mohd Alfian Mohd Zainal di talian 03-80742222 untuk membantu siasatan.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/dua-rakan-sekerja-maut-1.101653


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my