loading...

Friday, November 9, 2012

Dua lelaki warga Afrika cedera rempuh lori

10 November 2012
 IPOH - Dua lelaki warga Afrika cedera selepas kereta yang mereka naiki melanggar sebuah lori yang berada di lorong kecemasan dalam kejadian kemalangan di Kilometer 300.8 Lebuhraya Utara Selatan (arah Utara) pagi semalam.

Kemalangan itu menyebabkan kenderaan yang menghala ke utara sesak sepanjang dua  kilometer dan terpaksa menunggu lebih tiga jam sebelum kenderaan yang terlibat dialihkan.

Ketua Polis Daerah Kampar, Superintendan Ng Kong Soon berkata, dalam kejadian yang berlaku pada jam 10.45 pagi itu, mangsa yang berusia sekitar 20-an dalam perjalanan ke Ipoh dari Kuala Lumpur sebelum terbabas dan terlanggar bahagian belakang lori berkenaan.

Menurutnya, lori kepunyaan sebuah syarikat penyelenggaraan itu dipercayai rosak dan diletakkan di lorong kecemasan sementara menunggu untuk mendapatkan bantuan.

“Sewaktu kejadian, cuaca dalam keadaan baik namun kereta jenis Perodua Myvi yang dipandu lelaki warga Afrika itu dipercayai dipandu laju lalu terbabas serta merempuh lori tersebut.

“Pemandu dan penumpang kereta tersebut dihantar ke Hospital Raja Permaisuri Bainun (HRPB) untuk mendapatkan rawatan,” katanya.

Katanya, pemandu lori tersebut sudah membuat laporan di Balai Polis Kampar.

Kong Soon berkata, pihaknya akan meneruskan siasatan bagi mengenal pasti punca kemalangan tersebut.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/perak/dua-lelaki-afrika-cedera-kemalangan-1.102568


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my