loading...

Sunday, October 21, 2012

Penyokong Kelantan maut


Inalillahi wainailaihi rojiun

20 Oktober 2012

Kuantan: Niat dua sahabat untuk menyaksikan pasukan kesayangan mereka Kelantan beraksi di final Piala Malaysia malam tadi tidak kesampaian apabila seorang daripadanya maut selepas motosikal mereka terbabas di kilometer 328, Jalan Raub-Kuala Lipis, pagi semalam.

Pegawai Penguat Kuasa Tadbir/Trafik Pahang, Asisten Superintendan Zainalabidin Othman, berkata motosikal ditunggang mangsa dipercayai gagal dikawal selepas memotong kereta menyebabkannya terbabas.

Mangsa yang maut dikenali Muhamad Saiful Daud, 19, berasal dari Kampung Manek Urai Lama, Kuala Krai, manakala rakannya, Mohd Zulkarnain Mohd Yusof, 18, cedera dan dikejarkan ke Hospital Raub untuk mendapatkan rawatan awal sebelum dipindahkan ke Hospital Sultan Haji Ahmad Shah (HOSHAH).


“Motosikal berkenaan dari arah Gua Musang, Kelantan dan kedua-dua mangsa dipercayai dalam perjalanan ke Stadium Shah Alam, Selangor bagi menyaksikan perlawanan akhir antara Kelantan dan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

Jersi, bendera dalam beg

“Ini berdasarkan penemuan jersi dan bendera negeri itu dalam beg dibawa seorang mangsa,” katanya.
Zainalabidin berkata, kes itu disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sementara itu, dalam kejadian berasingan di Kilometer 19.5 Jalan Pintasan-Pelabuhan Kuantan, kira-kira jam 7.20 malam kelmarin, seorang pekerja kilang maut selepas Perodua Rusa dipandunya terbabas ke laluan bertentangan sebelum bertembung dengan tiga kenderaan lain.

Zainalabidin berkata, mangsa, Jaisham Jaapar, 32, dari Tanah Putih Baru, di sini, meninggal dunia di tempat kejadian akibat tercampak dari kenderaan dipandunya.

Al-Fatihah

Sumber:
bharian.com.my/bharian/articles/Hajattengokbolatidakkesampaian/Article/
kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=1021&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_02.htm



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my