loading...

Tuesday, October 23, 2012

Bas terbalik

23 Oktober 2012 
TUMPAT – “Amat cemas apabila bas yang saya naiki hilang kawalan dan terbalik ke parit,” begitu kata penumpang sebuah bas henti-henti, Fatimah Mohamad, 24, selepas bas yang dinaikinya terbalik dekat Kampung Gerong, di sini.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang, lima penumpang yang dalam perjalanan dari Kota Bharu menuju ke Tumpat melalui Sungai Pinang berdepan detik mencemaskan, apabila bas yang dipandu Surah Bilal, 28, hilang kawalan dipercayai cuba mengelak sebuah kereta.

Fatimah menaiki bas tersebut bersama anaknya, Fathil Aqil Asraf Mohd Faiz, 3, dan tiga lagi penumpang adalah pelancong asing.

Bagaimanapun, kesemua penumpang selamat dan tidak mengalami sebarang kecederaan.

Fatimah berkata, mujur dia bersama anaknya tidak mengalami sebarang kecederaan, walaupun terpaksa merangkak keluar menyelamatkan diri selepas bas itu terbalik masuk dalam parit.

“Masa bas hilang kawalan dan mula membelok ke kanan dan terjunam ke dalam parit, saya hanya ingatkan keselamatan anak saya,” katanya yang tinggal di Bandar Tumpat.

Surah berkata, kejadian kemalangan itu begitu pantas, apabila dia cuba mengelak sebuah kereta dari arah Wakaf Bharu yang ingin memasuki simpang kanan di kampung tersebut.

“Jalan licin menyebabkan bas yang saya pandu hilang kawalan lalu terjunam ke dalam parit sebelah kanan,” katanya ketika ditemui Sinar Harian.

Akibat kemalangan itu, kereta jenis Nisan Sunny terbabas masuk ke dalam parit sebelah kiri jalan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Tumpat, Superintendan Khalid Munap ketika dihubungi memberitahu, mangsa kemalangan belum membuat laporan polis berhubung kejadian bas terbalik tersebut.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kelantan/merangkak-selamatkan-diri-1.97195


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my