loading...

Thursday, October 25, 2012

Padah Ubah Lorong Tiba-tiba

Inalillahi wainailaihi rojiun

24 Oktober 2012
KUANTAN - Seorang penunggang motosikal maut dilanggar kereta di Km11 Jalan Kuantan-Pekan di sini semalam.
  
Dalam kejadian 5.10 petang itu, Haniza Harun, 36, mati di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan.
  
Menurut Pegawai Penguatkuasa Tadbir Trafik Pahang, ASP Zainalabidin Othman, mangsa sedang dalam perjalanan dari arah Kuantan ke Pekan.
  
"Mangsa yang dipercayai berada di lorong kiri telah mengubah ke lorong kanan secara tiba-tiba untuk membuat pusingan U sebelum dilanggar kereta terbabit," katanya hari ini.
  
Mayat mangsa dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan sementara kes disiasat di bawah Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987. - Bernama


Ya Allah, isteri aku

“Ya Allah, isteri aku” raung seorang lelaki sebaik menghampiri lokasi kemalangan di Kilometer 11, Jalan Kuantan-Pekan di Sungai Belat di sini, jam 5 petang kelmarin.

Ketika Zulkarnain Hassan, 38, tiba di lokasi kemalangan yang meragut nyawa isterinya itu, dia melihat motosikal ditunggang Haniza Harun, 36, rebah di tepi jalan dan sebaik melihat tubuh bertutup surat khabar, dia sudah mula gelisah walaupun amat berharap itu bukan isterinya.

Sebaik menyelak akhbar yang menutup mangsa, Zulkarnain, seorang jurukimpal, seakan mahu rebah kerana apa yang amat dibimbanginya menjadi kenyataan dan lebih menyedihkan, isterinya maut hanya kira-kira 50 meter dari rumah mereka.

“Biasanya saya nampak isteri membuat pusingan U setiap kali dia hendak pulang ke rumah dari bengkel tempat kerja saya juga tidak jauh dari rumah. Namun, petang kelmarin saya tidak melihat kelibatnya dan meneruskan kerja seperti biasa.


“Tiba-tiba, saya dimaklumkan ada kemalangan kira-kira 100 meter dari bengkel dan mengambil keputusan untuk pergi melihat. 




Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/wanita-maut-motosikal-dilanggar-kereta-1.97809
hmetro.com.my/myMetro/articles/2012102506244520121025062445/Article/index_html


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my