loading...

Thursday, October 25, 2012

Maut terperosok dalam lori pasir



Inalillahi wainailaihi rojiun

KOTA BHARU: Sebuah kren terpaksa digunakan untuk mengangkat sebuah lori pasir bagi mengeluarkan mayat seorang pemuda yang terperosok di bawah kenderaan itu selama lebih satu jam selepas terbabit dalam kemalangan di Jalan Salor-Pasir Mas, dekat Tunjung, di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 10.20 pagi itu, Basri Ismail, 21, meninggal dunia di tempat kejadian dalam keadaan mengerikan apabila kepalanya pecah dan serpihan otaknya terpaksa dikutip anggota bomba. Mayat mangsa dibawa ke Rumah Mayat Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM) Kubang Kerian, dekat sini, sebelum dituntut keluarga untuk dikebumikan.


Ketika kejadian, mangsa dikatakan dalam perjalanan dari Kota Bharu ke Pasir Mas dengan menunggang motosikal jenis Honda Wave apabila sebuah lori pasir dari Pasir Mas ke Kota Bharu terbabas akibat tayar depan pecah secara tiba-tiba lalu memasuki laluan bertentangan dan merempuhnya.

Rempuhan itu menyebabkan mangsa terperosok di bawah lori berkenaan.


Sepasukan pegawai bersama anggota bomba dari Balai Bomba dan Penyelamat Kelantan bergegas ke tempat kejadian sejurus menerima panggilan kecemasan dan terpaksa meminta bantuan pemilik kren mengangkat lori bagi mengeluarkan mangsa. Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Azham Othman ketika dihubungi mengesahkan laporan kemalangan itu dan disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Mayatterperosokbawahloripasir/Article/index_html
utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my