loading...

Tuesday, October 23, 2012

Ibu maut bertembung kereta



Inalillahi wainailaihi rojiun

24 Oktober 2012
GUA MUSANG - Seorang wanita maut manakala rakannya parah dalam kemalangan membabitkan sebuah motosikal dan sebuah kereta di Kilometer 10 Jalan Gua Musang-Kuala Krai, awal pagi semalam.

Mangsa yang meninggal dunia di tempat kejadian adalah penunggang motosikal dikenali sebagai Halijah Satar, 26, berasal dari Kampung Batu Dua, Kuala Nerus, Gua Musang.

Manakala pembonceng motosikal, Masitah Ramli, 30, cedera parah dihantar ke Hospital Kuala Krai untuk rawatan.

Bagaimanapun, pemandu serta penumpang kereta berkenaan tidak mengalami sebarang kecederaan walaupun kereta rosak teruk.

Kejadian berlaku kira-kira jam 5.30 pagi, ketika mangsa dalam perjalanan dari arah Kuala Krai ke Gua Musang dan bertembung kereta dari Kuala Lumpur menghala ke Kuala Krai.

Kereta dipandu lelaki berusia 21 tahun itu dikatakan cuba memotong sebuah lori tetapi gagal lalu merempuh motosikal mangsa.

Ibu Halijah, Asiah Ekram, 52, berkata, dia terkejut menerima panggilan mengenai kemalangan terbabit.

“Saya diberitahu mengenai kejadian itu kira-kira jam 7 pagi dan terus bergegas ke Hospital Gua Musang. Saya sayu melihat mayatnya yang cedera parah,” katanya.

Menurutnya, arwah yang mempunyai tiga anak, bekerja untuk membantu suami menanggung perbelanjaan persekolahan anak mereka.

"Seorang anaknya sudah bersekolah, jadi arwah pilih untuk bekerja sebagai pelayan kedai makan di hadapan stesen minyak di bandar ini semata-mata membantu suaminya yang berada di Singapura.

"Kebiasaannya arwah pulang ke rumah sebaik habis kerja jam 4 pagi. Namun pagi ini, arwah tidak pulang hingga saya menerima panggilan berkenaan," katanya.

Bagaimanapun, Asiah redha dengan kehilangan berkenaan, walau risau dengan nasib tiga cucunya.

"Mereka masih kecil, tapi kehilangan ibu. Saya akan menjaga mereka dengan baik selepas ini,” katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kelantan/maut-ketika-pulang-dari-kerja-1.97620


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my