loading...

Thursday, September 13, 2012

Warga emas maut rempuh basikal



13 September 2012

ALOR GAJAH: Seorang lelaki warga emas yang terbabit kemalangan di Jalan Padang Sebang-Alor Gajah, sempat mengeluarkan gigi palsu dipakainya dan diletakkan di sisinya sebelum meninggal dunia, kelmarin.

Dalam kejadian jam 3.45 petang itu, mangsa, Chai Koh Mek, 74, yang menunggang Honda EX-5 bersendirian dikatakan datang dari arah bandar ini menuju Pulau Sebang.


Sebaik tiba di tempat kejadian, mangsa dipercayai hilang kawalan lalu merempuh tayar belakang basikal Muhamad Fazrul Ayman Fazri, 12, yang berada di laluan kiri jalan berkenaan.

Rempuhan itu menyebabkan mangsa tercampak atas jalan dan mengalami kecederaan parah di kepala sebelum disahkan meninggal dunia di tempat kejadian.


Muhamad Fazrul Ayman yang sedang menduduki Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) pula bengkak di kaki kiri akibat terpelanting dari basikalnya.


Bapa murid itu, Fazri Duamit, 43, tersentak apabila menerima panggilan daripada isterinya, Mahanum Ahmad, 39, memaklumkan anak sulung mereka terbabit kemalangan.

“Ketika kejadian, saya berada di tempat kerja di pekan Alor Gajah dan bergegas pulang untuk melihat keadaan anak. Ketika dalam perjalanan, saya ternampak sekujur tubuh manusia terbaring atas jalan dan menyangkakan lokasi itu tempat anak terbabit kemalangan.


“Sebaik tiba di rumah, saya mendapati Fazrul ada dan terus memeluknya. Dia kemudian memberitahu tayar basikalnya dirempuh sebuah motosikal,” katanya yang bekerja sebagai pemandu bas.

Menurutnya, dia difahamkan anaknya tercampak ke tepi longkang manakala mangsa tercampak di tengah jalan sebelum Fazrul yang ketakutan pulang ke rumah dengan basikal rakan.


Bagi Muhamad Fazrul yang ditemui di rumahnya di Padang Sebang, dia terkejut selepas basikalnya dirempuh motosikal mangsa sebelum tercampak.


“Ketika itu, dua rakan saya sudah melintas ke seberang jalan sebelum mereka datang semula dan meminjamkan basikal supaya dapat memaklumkan kejadian kepada ibu,” katanya.


Sementara itu, Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Shaifuddin Shaharuddin berkata, mangsa meninggal dunia akibat cedera parah di kepala dan badan.


“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk dibedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1), Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987,” katanya.

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Apekmatitinggalgigi/Article/index_html
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/warga-emas-maut-langgar-belakang-basikal-kanak-kanak-1.84569



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my