loading...

Monday, September 10, 2012

Calon SPM SMK Seri Maut Kemalangan


Inalillahi wainailaihi rojiun  

10 September 2012 
 BALIK PULAU - Seorang pelajar tingkatan lima maut dalam kemalangan yang membabitkan empat buah kenderaan awal pagi semalam.

Mangsa, Nur Syazana Azemi, 17  maut apabila motosikal yang ditungganginya dirempuh sebuah kereta yang datang dari arah bertentangan.

Difahamkan, mangsa dan seorang lagi penunggang lelaki berusia 40 an yang mengikuti dari arah belakang sebuah lori muatan ais cuba memotong lori tersebut di Bukit Belah.

Bagaimanapun, pemandu kereta yang datang dari arah bertentangan tiba-tiba membuat brek mengejut sehingga menyebabkan keretanya melintang di tengah jalan.

Akibat rempuhan terbabit, lelaki tersebut terperosok di bawah lori manakala mangsa yang menunggang Honda EX5  terpelanting ke bahagian belakang kenderaan itu.

Nur Syazana yang cedera parah di kepala maut di tempat kejadian manakala lelaki terbabit hanya mengalami patah kaki dan tangan.

Mangsa yang merupakan pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan Seri itu dikatakan dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Taman Desa Mutiara selepas bermalam di rumah rakannya di Bayan Lepas kerana mengikuti tuisyen bersama.

Ketua Polis Daerah Barat Daya, Superintenden Mohd Hatta Mohd Zain berkata, pihaknya sedang menyiasat punca kemalangan yang membabitkan empat buah kenderaan iaitu sebuah kereta, lori dan dua buah motosikal.

“Mayat pelajar perempuan itu dibawa ke Hospital Balik Pulau  untuk dibedah siasat dan kita akan membuka kertas siasatan mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya ketika dihubungi semalam.

Dalam pada itu, rakan karib mangsa, Amira Ayuni Mohd Kaharudin Ihsan, 17 berkata, Nur Syazana merupakan seorang yang amat periang.

“Kami mulai rapat sejak tingkatan tiga dan Jumaat merupakan kali terakhir kami berjumpa selepas selesai menduduki peperiksaan percubaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

“Semalam (kelmarin) sekolah ada buat jamuan Aidilfitri dan saya diberitahu yang arwah beria-ria mengajak rakan-rakan bergambar bersama. Saya tak sangka kejadian ini akan menimpa rakan baik sendiri dan berasa amat sedih," katanya.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/utara/calon-spm-maut-kemalangan-1.83572




1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my