loading...

Thursday, September 13, 2012

Dua pelajar UiTM Machang maut

Inalillahi wainailaihi rojiun  

13 September 2012
MACHANG: Dua pelajar Universiti Teknologi MARA (UiTM) Machang, maut selepas kereta yang mereka naiki terbabas dan merempuh pokok dalam satu kemalangan di KM27.1 Jalan Kota Baharu-Kuala Krai, di sini, petang semalam.

Dalam kejadian 5 petang itu, Muhammad Syarafi Kamarul Shukri, 20, berasal dari Gong Badak, Terengganu, maut di tempat kejadian selepas parah di beberapa bahagian badan, manakala Nor Fazreen Che Yusof, 20, dari Pasir Mas, maut ketika dalam perjalanan ke Hospital Machang akibat parah di kepala.

Dua lagi rakannya, Muhammad Hazwan Wook Baharudin, 20, dari Kuang Tengah, Chemor, Perak dan Noor Zilla Ismail, 20, dari Bandar Baru Sentul, Kuala Lumpur hanya mengalami cedera ringan dan diberi rawatan sebagai pesakit luar di Hospital Machang dan telah dibenar pulang, hari ini.

Ketua Polis Daerah Machang, DSP Che Malek Bedut berkata keempat-empat mangsa dipercayai dalam perjalanan pulang ke Machang selepas menyelesaikan beberapa urusan di Kota Bharu.


"Sejurus tiba di tempat kejadian, kereta yang dipandu Muhammad Hazwan dipercayai terbabas lalu merempuh sebatang pokok yang terletak di bahu jalan berkenaan. Bagaimanapun, pemandu kereta tersebut hanya mengalami cedera ringan," katanya di sini, hari ini.


Difahamkan, kesemua mangsa sepatutnya bertolak ke Bangkok, Thailand awal pagi ini untuk menyertai satu rombongan yang dianjurkan pihak universiti.

Dua jenazah itu telah dituntut keluarga masing-masing pada 3 pagi tadi selepas selesai menjalani bedah siasat dan selamat dikebumikan di tanah perkuburan kampung halaman masing-masing. - Bernama


Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/articles/DuapelajarUiTMMachangmautkeretaterbabasrempuhpokok/Article



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my