loading...

Tuesday, September 11, 2012

Maut Ketika Bantu Mangsa Kemalangan

Inalillahi wainailaihi rojiun

11 September 2012
BENTONG: Seorang warga emas sempat membantu mengeluarkan seorang lelaki yang tersepit dalam kenderaan akibat kemalangan sebelum dia terbunuh selepas dirempuh sebuah kereta ketika melintas jalan menuju ke keretanya di Kilometer 74, Lebuhraya Karak-Kuala Lumpur, dekat sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.50 malam, mangsa Ariffin Hamid, 63, dari Felda Bukit Damar, Lanchang, dekat Temerloh, meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke Klinik Kesihatan Karak akibat kecederaan parah di kepala.


Sebelum kejadian, mangsa bersama menantunya berusia 40-an yang menaiki Perodua Alza dalam perjalanan ke Lanchang dari Kuala Lumpur dikatakan berselisih dengan satu kemalangan kecil membabitkan sebuah Proton Saga yang terbabas melanggar besi pembahagi jalan dan berhenti untuk membantu mangsa.

Ketua Jabatan Ketenteraman Awam dan Trafik Pahang, Superintendan Mohamed Fauzi Abdul Rahim berkata, selepas membantu mengeluarkan pemandu kereta itu, mangsa melintas menuju ke kenderaannya yang terletak di seberang jalan, tetapi tiba-tiba sebuah Proton Wira putih dari arah Kuala Lumpur terus melanggar mangsa.


Katanya, akibat rempuhan itu, mangsa tercampak sebelum kenderaan yang melanggarnya memecut meninggalkan tempat kejadian.


“Orang awam termasuk menantu mangsa bergegas mengangkat warga emas itu dan dikejarkan ke Klinik Kesihatan Karak sebelum meninggal dunia ketika dalam perjalanan.

“Mayat mangsa dihantar ke Hospital Bentong untuk bedah siasat dan hingga kini pemandu Proton Wira berkenaan masih belum membuat laporan polis,” katanya, di sini, semalam.

Al-Fatihah

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Mautdilanggarbantulelakikemalangan/Article/index_html


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my