loading...

Friday, May 18, 2012

Tiga Beranak Nyaris Maut


PEKAN - Sepasang suami isteri bersama seorang anak lelaki mereka berusia empat tahun nyaris maut apabila kereta yang dipandu terbabas ke bahagian kiri jalan dan terjunam ke tebing jalan kira-kira jam 11.30 pagi semalam.

Ahli keluarga mangsa, Sam Pas Long, 35, berkata, dia menerima panggilan daripada salah seorang ­kawannya memaklumkan mengenai kejadian yang menimpa Mohd Rizuan Abdullah, 23, bersama isteri dan anak mereka di Jalan Pekan-Chini, dekat sini.

Menurutnya, Rizuan bersama isteri yang hanya dikenali dengan nama Ema, 20, dan anak mereka, Mohd Iqbal sedang menuju ke Kuantan dari rumah mereka di Felda Chini Timur 3.

“Rizuan sekeluarga kini dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA), Kuantan untuk mendapat rawatan lanjut akibat kecederaan yang dialami mereka.

“Isterinya mengalami ­kecederaan patah kaki manakala dia dan anak ­lelakinya mengalami ­kecederaan di ­bahagian kepala dan beberapa ­bahagian badan,” katanya.

Sam berkata, kereta jenis Honda Civic yang dinaiki Rizuan ­sekeluarga terbabas dan melanggar satu tiang elektrik konkrit sebelum menjunam ke tebing jalan berhampiran ladang kelapa sawit di sini.

“Saya dan ahli keluarga lain bersyukur kerana dia sekeluarga ­selamat dan hanya mengalami kecederaan ­ringan walaupun keadaan kereta ­mereka ­remuk teruk,” katanya.


Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/pahang/tiga-beranak-selamat-daripada-maut-1.49248

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my