loading...

Monday, May 14, 2012

5 maut 4WD bertembung



BINTULU 12 Mei - Lima maut manakala dua lagi parah selepas dua buah kenderaan pacuan empat roda (4WD) bertembung di Kilometer 10, Jalan Tatau-Bintulu di sini petang semalam.

Kejadian berlaku pukul 3.50 petang apabila 4WD Toyota Hilux yang dinaiki tiga lelaki dan dua wanita dari arah Tatau ke Bintulu dipandu laju sehingga gagal dikawal lalu merempuh sebuah lagi kenderaan jenis sama dari arah bertentangan.

Difahamkan, ketiga-tiga lelaki tersebut mati di tempat kejadian manakala dua wanita berkenaan yang parah dan dikejarkan ke Hospital Tatau disahkan meninggal dunia beberapa jam kemudian.

Mangsa yang maut ialah Bunsi Nyeng, 52; Gelau Demang, 60, Embuag Adang, 64, dan seorang lagi penumpang yang hanya dikenali sebagai Aziz, 60.

Seorang lagi mangsa yang meninggal dunia semasa menerima rawatan di hospital sama ialah pemandu sebuah lagi 4WD iaitu, Ling Tuong Kong, 38, selepas mengalami kecederaan parah.

Seorang wanita yang menaiki kenderaan dipandu Tuong Kong pula cedera dan masih dirawat.

Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Wan Zaizodin Wan Jaafar ketika dihubungi mengesahkan kejadian tersebut dan siasatan dijalankan mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber:
utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0513&pub=Utusan_Malaysia&sec=Jenayah&pg=je_01.htm

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my