loading...

Wednesday, May 16, 2012

Maut Kepala Tersepit


JEMPOL - Gagal memotong sebuah kenderaan, seorang lelaki maut selepas kereta dipandunya terbabas, lalu bertembung dengan sebuah bas di Kilometer 28 Jalan Bahau - Kemayan, di sini kelmarin.


Dalam kejadian kira-kira 12.45 tengahari itu, mangsa, Chan Shin Kiat, 30, maut di tempat kejadian selepas cedera parah di kepala akibat tersepit di bahagian tempat pemandu.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Muhd Sabri Muhamad berkata, mangsa yang memandu kereta jenis Toyota Avanza datang dari arah Bahau menuju Kemayan.

“Kereta mangsa terbabas ke laluan bertentangan dan merempuh sebuah bas dari arah berkenaan.

“Mangsa maut kerana tersepit di dalam kenderaan dan mengalami kecederaan parah di bahagian kepala. Manakala, terdapat sepuluh penumpang dalam bas dari arah Mentakab dan dalam perjalanan ke ke Johor Baharu,” katanya ketika mengesahkan kejadian berkenaan kepada Sinar Harian, semalam.

Mohd Sabri berkata, pemandu dan penumpang bas tidak mengalami sebarang kecederaan walaupun kenderaan berkenaan rosak teruk.

“Kesemua penumpang kemudian dipindahkan ke bas yang lain sebelum meneruskan semula perjalanan­ ke Johor Baharu,” katanya.

Beliau berkata, mayat mangsa kemudiannya dihantar ke Hospital Jempol, di sini untuk bedah siasat sebelum di tuntut oleh keluarganya.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/pemandu-kereta-maut-tersepit-dalam-kenderaan-1.48649

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my