loading...

Friday, May 18, 2012

Angota JPJ Maut Kemalangan



Inalillahi wainailaihi rojiun   

ALOR SETAR – Niat seorang kakitangan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Kedah untuk melihat sepupunya yang terbabit dalam kemalangan tidak kesampaian­ apabila maut setelah kereta yang dinaikinya terbabas ke dalam longkang di Alor Pudak, Pendang di sini, pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 8 pagi itu, mangsa, Zahidatul Akmam Che Lah, 28, yang menaiki kereta Proton Wira bersama sepupunya, Mohd Haris Mohd Sobri, 17, dalam perjalanan menuju ke Alor Ponti untuk meninjau keadaan adik Mohd Haris, Mohd Hanif, 15, yang terlibat dalam kemalangan di situ.

Mangsa meninggal dunia di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB) manakala Mohd Haris pula mengalami kecederaan di beberapa bahagian badan.

Ibu mangsa, Som Abd Ghani, 57, berkata, pada jam 7.30 pagi, mereka menerima berita mengenai kemalangan yang menimpa Mohd Hanif sewaktu dia sedang dalam perjalanan menaiki motosikal untuk ke tempat tuisyen di Tanah Merah, Pendang.

“Saya, suami Zahidatul Akmam, Ahmad Nazri Ismail, 29, serta ahli keluarga Mohd Hanif menaiki kereta berlainan untuk melihat keadaan Mohd Hanif.

“Anak saya serta Mohd Haris pula berada dalam kereta berasingan mengikut kereta kami dari belakang namun bila tiba di lokasi kemalangan di Alor Ponti, kereta yang dinaiki anak saya masih belum tiba,” katanya kepada Sinar Harian ketika ditemui di bilik mayat HSB.

Menurutnya, dia mula risau apabila Zahidatul Akmam yang merupakan anak ketiga daripada empat beradik itu tidak menjawab panggilan telefon.

“Saya dan suaminya telefon mereka banyak kali namun tidak dijawab dan saya mula terasa ada sesuatu yang tidak elok berlaku.

“Telahan saya betul kerana tidak lama kemudian saya menerima berita mengenai kemalangan yang menimpa anak saya di Alor Pudak yang terletak kira-kira satu kilometer dari lokasi kemalangan yang menimpa Mohd Hanif,” katanya.

Katanya, dia masih terkejut dengan kejadian yang menimpa anaknya kerana tidak menyangka anaknya pula yang akan maut dalam kemalangan namun dia reda dengan apa yang berlaku.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/utara/kakitangan-jpj-maut-kereta-terbabas-1.49299

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my