loading...

Wednesday, May 16, 2012

3 Maut Terhumban ke Cerun



Inalillahi wainailaihi rojiun 

TANAH MERAH: “Saya tidak sedap hati apabila tiga khidmat pesanan ringkas (SMS) yang dihantar dari jam 2 hingga 5 pagi tidak dibalas. Akhirnya, saya dikejutkan dengan kehadiran rakan sekerja suami pada jam 8 pagi yang datang ke rumah memaklumkan anak saya meninggal dunia dalam kemalangan jalan raya,” kata Zuraidah Abdul Ghani, 42, ibu kepada Wan Mohd Alfzam Wan Hussien, 24, yang maut dalam kemalangan di Kampung Lawang, Batu Gajah, dekat sini, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah malam itu, rakan Wan Mohd Alfzam, Mohd Sanusi Che Hamzah, 31, turut meninggal dunia di tempat kejadian apabila kereta Proton Wira dinaiki mereka dipercayai terbabas dan terhumban ke dalam cerun.


Mayat kedua-dua rakan itu hanya ditemui kira-kira jam 7.30 pagi semalam oleh penduduk kampung yang segera menghubungi bomba.

Selepas berjaya dikeluarkan daripada kereta yang remuk, mayat mereka dibawa ke Hospital Tanah Merah untuk dibedah siasat sebelum dituntut keluarga masing-masing.


Menurut Zuraidah, anaknya yang bekerja sebagai mekanik keluar rumah dari Felda Kemahang, di sini, pada jam 10.30 malam selepas dijemput Mohd Sanusi.


Katanya, dia hanya dimaklumkan anaknya, mahu mengutip hutang daripada seorang rakan di Kampung Air Chanal, di sini.

“Ketika sedang tidur saya menerima SMS daripada bakal tunang arwah di Kuala Krai pada kira-kira jam 1.50 pagi. Bakal tunang arwah memaklumkan, arwah tidak membalas SMS yang dihantar kepadanya.


“Saya terus menghantar SMS kepada arwah sehingga jam 5 pagi, tetapi tidak berbalas. Terbukti perasaan tidak sedap hati saya menjadi kenyataan apabila anak saya maut dalam kemalangan,” katanya ketika ditemui di Hospital Tanah Merah, semalam.

Zuraidah berkata, selepas dimaklumkan rakan suaminya, dia segera ke tempat kejadian dan hanya mampu melihat sekujur tubuh anaknya kaku di dalam kereta yang remuk.

Al-Fatihah...

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/SMStidakberbalasrupanyaanakmautnahas/Article/index_html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my