loading...

Friday, May 18, 2012

Maut Tercampak 70 meter


Inalillahi wainailaihi rojiun   

JABI- Seorang penoreh getah maut setelah tercampak sejauh 79 meter sebelum terhempas di atas jalan akibat motosikal yang ditunggangnya dirempuh dari arah belakang oleh sebuah lori dalam kejadian di pekan Jabi pagi semalam.

Akibatnya, kepala mangsa Che Abd Ghani Che Wel, 53, mengalamai kecederaan parah menyebabkan mangsa mati di tempat kejadian.

Mangsa beralamat di Kampung Kerandang dalam perjalanan dari arah Kuala Terengganu ke Jertih untuk ke kebun getahnya di Kampung Pondok Nyamuk tidak jauh dari situ.

Dalam kejadian jam 7.45 pagi itu, motosikal mangsa diseret sejauh 256 meter oleh lori tersebut mengakibatkan motosikal itu terlekat pada tayar depan sebelah kiri lori sebelum pemandunya memberhentikan kenderaannya.

Akibat pelanggaran itu, mangsa mengalami kecederaan parah di muka, kepala dan meninggal dunia.

Arwah makan banyak: Isteri

“SEHARI sebelum kejadian arwah suami saya menunjukkan sedikit perubahan yang ketara apabila dia makan nasi lebih banyak daripada biasa,” kata isteri kedua Che Abd Ghani, Roslija Yusoff, 44, ketika ditemui di pekarangan bilik mayat Hospital Besut, semalam.

Katanya, pada petang kelmarin suaminya makan nasi dalam jumlah banyak dan dia tidak pernah melihat arwah suaminya itu makan sebanyak itu sebelum ini.

“Saya masak tiga tin nasi dan dia hampir menghabiskan nasi itu selepas saya beritahu tidak mahu makan.

“Kemudian, arwah simpan segenggam nasi dan minta saya berikan nasi itu untuk diberikan kepada ayam peliharaan,” katanya yang tinggal di pekan Jabi.

Roslija berkata, arwah suaminya juga berkali-kali meminta maaf dengannya selain berubah sikap menjadi lebih ceria.


Biasa minum milo tetapi minta nescafe

“SIKAP arwah juga pelik apabila dia meminta untuk minum nescafe sedangkan sebelum ini dia minum milo sejurus arwah pulang ke rumah isteri pertamanya di Kampung Kerandang.

“Saya tidak menyangka perubahan tersebut petunjuk suami akan pergi buat selama-lamanya,” katanya.

Roslija mengakui pemergian suaminya satu kehilangan besar yang sukar dicari ganti kerana arwah seorang yang baik dan ringan tulang,” katanya.

Katanya, sebelum kejadian, suaminya datang dari rumah madunya di Kampung Kerandang dan mahu menoreh getah dekat Pondok Nyamuk, Jabi.

“Kalau ikutkan simpang masuk ke Pondok Nyamuk hanya terletak beberapa meter sahaja lagi dari tempat dia dilanggar.

“Namun, arwah suami saya tidak sempat membelok kerana dia terlebih dahulu dilanggar lori itu,” katanya.


Tidak tolak kemungkinan pemandu lori mengantuk

SEMENTARA itu, Ketua Polis Daerah, Superintendan Kamaruddin Mohd Zakaria berkata, mangsa menunggang motosikal seorang diri dilanggar sebuah lori tanpa muatan dari arah sama.

“Pemandu lori berumur 27 tahun dan kelindannya berusia 22 tahun tidak me­ngalami kecederaan membuat lapo­ran di Balai Polis Trafik Daerah Besut,” katanya.

Kamaruddin berkata, polis menjalankan siasatan lanjut bagi mengenal pasti punca kejadian termasuk menjalankan saringan air kencing pemandu lori dan tidak menolak kemungkinan pemandu lori mengantuk.

Kata beliau, akibat rempu­han kuat itu pelana motosikal mangsa terlekat pada palang depan lori.

Mayat mangsa dihantar ke Bilik Mayat Hospital Besut untuk bedah siasat.

Al-Fatihah

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/terengganu/tercampak-79-meter-motosikal-dirempuh-lori-1.49217

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my