loading...

Thursday, March 15, 2012

Lori lima tan terbalik



ALOR GAJAH - Seorang ­pemandu lori nyaris maut selepas lori lima tan dipandunya terbalik di Lebuhraya Alor Gajah-Melaka-Jasin (AMJ) berhampiran jejantas Sekolah Kebangsaan (SK) Rumbia, ­dekat sini, pagi kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 10.25 pagi itu, pemandu lori, J Jayakumar, 41, dari arah Bukit Rambai menuju ke Rawang, Selangor membawa muatan plastik dipercayai ­hilang kawalan selepas tayar bahagian hadapan lorinya meletup.

Menurutnya, tayar lorinya meletup ketika menuruni ­bukit berhampiran SK Rumbia sebelum lori dipandunya ­hilang kawalan.

“Dalam keadaan kelam ­kabut itu, saya terkejut apabila sebuah treler memotong lori yang saya pandu dari sebelah kanan sebelum lori saya terbalik. Saya terperangkap di ­dalam lori dan berusaha keluar dari pintu pemandu tetapi ­tidak boleh dibuka dan merangkak keluar melalui pintu sebelah penumpang,” katanya.

Jayakumar, selepas berjaya keluar dia terjatuh di jalan dan dibantu dua lelaki sebelum menghubungi kecemasan.

“Saya bernasib baik kerana ketika kejadian tiada kenderaan lain berada di belakang, jika tidak pasti berlaku perkara lebih buruk,” katanya yang hanya mengalami luka ringan di kaki dan tangan.

Sementara itu Ketua Polis daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharuddin mengesahkan kejadian yang berpunca dari salah satu tayar lori berkenaan meletup semasa lori menuruni bukit berselekoh sebelum terbalik.

“Pemandu lori terbabit hanya cedera ringan biarpun tersepit di dalam lori yang ­terbalik dan berjaya keluar melalui pintu penumpang dengan merangkak keluar ­sebelum dibantu orang ramai yang melihat kejadian,” ­katanya, semalam.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/lori-terbalik-di-lebuh-raya-1.32291

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my