loading...

Monday, March 12, 2012

Toyota Alphard Rempuh Toyota Estima



PARIT BUNTAR: Tindakan seorang pemandu memberhentikan kenderaan pelbagai gunanya (MPV) di lorong kecemasan untuk membuat panggilan telefon, berakhir dengan tragedi apabila kereta itu dirempuh dari belakang oleh sebuah MPV lain mengakibatkan dua maut dan 10 yang lain cedera di Kilometer 181.5 Lebuh Raya Utara-Selatan arah utara dekat sini, pagi semalam.


Dalam kejadian kira-kira jam 7.10 pagi itu, lelaki dikenali sebagai Tang Ah Tee, 65, dan cucunya Tan Tei Yee, 13, yang duduk di bahagian belakang Toyota Estima yang berhenti di lorong kecemasan itu, maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala.

Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Fauzi Mat Nayan, berkata pemandu Estima, Tan Bee Ling, 39, memberhentikan kenderaannya di lorong kecemasan untuk membuat panggilan telefon apabila sebuah MPV jenis Toyota Alphard yang juga dari arah selatan merempuhnya dari belakang.

Katanya, Toyota Alphard remuk di bahagian depan, manakala Toyota Estima remuk di bahagian belakang dengan kedua-dua kenderaan melintang di tengah jalan akibat rempuhan itu mengakibatkan berlaku kesesakan jalan raya yang teruk di laluan menghala ke utara.

Beliau berkata, ketika kejadian Toyota Estima dinaiki enam sekeluarga dalam perjalanan dari Pontian, Johor, dipercayai mahu bercuti ke Pulau Pinang, manakala Toyota Alphard juga dinaiki enam sekeluarga dari arah Kuala Lumpur juga dalam perjalanan arah utara.

Penumpang lain dalam Estima yang cedera ialah Bee Liang, Tan Poke Peck, 32; Tan Yoke Leng, 31 dan Tan Poh Siong, 36.

Di IPOH, seorang juruteknik, Cheah Chee Sheong, 19, maut selepas kereta dipandunya bertembung dengan sebuah bas persiaran di Jalan Klebang Farlim, jam 11.20 malam kelmarin.

Ketua Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Pasir Puteh, Abdul Rahman Mohd Som, berkata pihaknya mengambil lebih 30 minit mengeluarkan mayat tersepit.

Sumber:
bharian.com.my/bharian/articles/Duaterbunuh_10cederanahasMPV/Article
kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=0312&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_05.htm

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my