loading...

Tuesday, March 13, 2012

Ambulans Terbalik Rempuh Lembu



LABOK – Gara-gara seekor lembu, sebuah ambulans terbalik menyebabkan lima penumpang dan pemandunya cedera ringan selepas terlanggar seekor lembu di Labok, pagi semalam.

Kemalangan kira-kira jam 8 pagi, di depan Pejabat Pelajaran Daerah Machang itu menggemparkan penduduk tempatan, dan pengguna jalan raya apabila ia melibatkan ambulans yang membawa pesakit.

Ketua Polis Daerah Machang, Deputi Superintendan, Che Malek Bedot berkata, kesemua mangsa termasuk pesakit selamat dan tidak mengalami kecederaan parah.

Katanya, ambulans dari Hospital Universiti Sains Malaysia, Kubang Kerian itu dalam perjalanan menghantar pesakit yang juga warga emas ke Hospital Kuala Krai sebelum terlibat dalam kemalangan itu.

“Sebaik tiba di tempat kejadian, lembu itu dipercayai tiba-tiba melintas jalan. Akibat kejadian itu, lembu tersebut mati di tempat kejadian” katanya kepada Sinar Harian, di sini, semalam.

Tinjauan wartawan juga mendapati dua lampu jalan di kawasan itu turut rosak akibat kemalangan itu.

Pada masa sama, pengguna jalan raya, Hussin Alias, 45 meminta pihak berkenaan mengambil tindakan yang sewajarnya bagi mengatasi kejadian itu untuk mengelak kejadian sama berulang.

Katanya, kemalangan melibatkan haiwan ternakan kerap kali berlaku di kawasan itu, dan perlu diberi perhatian yang sewajarnya demi keselamatan pengguna.

“Bukan hanya menyebabkan kecederaan atau kerugian kepada pengguna jalan raya, juga mengancam nyawa sedangkan penternaknya mengaut keuntungan dengan mudah.

“Perkara ini bukan perkara baru namun, sering berbangkit dan seolah-olah tiada penyelesaian malah berulang kali berlaku. Bukan masanya lagi untuk berlembut dengan penternak yang degil itu, sedangkan ia menyebabkan kematian, kesakitan dan kerugian­ kepada orang lain,” katanya

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kelantan/ambulans-langgar-lembu-1.31689

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my