loading...

Monday, March 12, 2012

Lori 5 Tan Terbalik



ALOR GAJAH - Seorang lelaki nyaris maut apabila lori lima tan yang dipandu terbalik selepas bergesel dengan sebuah lori lain di Kilometer 208.3 arah utara ke selatan, berhampiran Restoran Jejantas, di sini, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 4 petang itu, mangsa dari Kuala Lumpur menuju ke Johor hilang kawalan dan terbalik di laluan kecemasan sebelum disusuli satu lagi rempuhan oleh sebuah pacuan empat roda.

Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Umar Ali Saifuddin Shaharudin berkata, ketika kejadian pemandu berkenaan mahu memasuki semula laluan paling kiri selepas gagal memotong sebuah lori lain di hadapan.

“Lalu menyebabkan lori mangsa bergesel dengan lori berkenaan sebelum hilang kawalan dan terbalik. Malangnya, lori mangsa kemu­diannya dihentam sebuah pacuan empat roda yang tidak sempat mengelak. Bagaimanapun, mangsa berjaya keluar melalui cermin hadapan yang pecah dan bernasib baik kerana tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya.

Menurutnya, lori yang gagal dipotong mangsa tidak memberhentikan kenderaan, sebaliknya memecut lebih laju dan polis masih belum mengenal pasti nombor pendaftaran lori terbabit.

Sementara pemandu pacuan empat roda terbabit, Lim Boon Chai, 41, berkata, dia dari Kuala Lumpur menuju ke Batu Pahat, Johor, berada di laluan paling kiri dan tidak sempat mengawal kenderaan lalu merempuh lori mangsa yang sudah terbalik.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/melaka-ns/terbalik-selepas-gagal-memotong-lori-lain-1.31418

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my