loading...

Tuesday, January 24, 2012

Simpang Dataran Mentari Merbahaya



PETALING JAYA: Pengguna yang sering melalui Jalan PJS 8/5 dan PJS 8/8 di Dataran Mentari, Sunway, di sini, berdepan situasi bahaya berikutan simpang empat di jalan berkenaan tiada lampu isyarat.

Penduduk, Lee Tim Siew, 42, mendakwa jalan terbabit sentiasa sibuk dengan kenderaan termasuk bas penumpang dan lori berat.


“Pada waktu puncak keadaan huru-hara seketika kerana masing-masing tidak mahu mengalah untuk cepat sampai.

“Pernah sampai satu tahap dengan semua kenderaan berada di tengah jalan berikutan tiada kenderaan yang mahu bertolak ansur membuatkan jalan sesak malah boleh membahayakan nyawa,” katanya ketika ditemui di sini, semalam.


Tinjauan mendapati rata-rata pengguna tidak menghiraukan keselamatan apabila mereka memecut lalu masuk ke arah simpang berkenaan tanpa menghiraukan kenderaan lain yang datang dari arah bertentangan.


Lebih membahayakan apabila laluan itu juga sering digunakan pejalan kaki yang tinggal di kawasan sekitar untuk ke premis berhampiran.

Sementara itu, pemilik kedai haiwan yang hanya mahu dikenali sebagai Joshua, 36, berkata kemalangan sudah biasa dilihatnya, tetapi belum sampai meragut nyawa.


“Laluan di simpang empat itu memerlukan lampu isyarat berikutan ia boleh membahayakan keselamatan pengguna jalan raya.

“Tindakan segera perlu diambil supaya dapat mengelakkan perkara lebih buruk berlaku,” katanya.

Sumber:
hmetro.com.my/myMetro/articles/Persimpangan__8216_huru-hara__8217_/Article/index_html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my