loading...

Sunday, January 22, 2012

2 Maut Nissan Skyline terbabas



KUALA LUMPUR – Empat maut dalam dua kejadian berasingan melibatkan dua kenderaan mewah dan penunggang serta pembonceng motosikal di Jalan Kuching dan Jalan Maarof, Bangsar, di sini awal pagi kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 4.15 pagi itu, dua lelaki maut selepas kereta jenis Nissan Skyline berwarna putih yang dinaiki terbabas selepas dipercayai hilang kawalan di Jalan Kuching.

Mangsa yang dikenali sebagai Chong Hwa Ming dan Zulkarnain Bujang, masing-masing berusia 28 tahun mati di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala.

Pegawai Turus Siasatan dan Perundangan Trafik Kuala Lumpur, Deputi Supritendan Abdullah Roning berkata, kenderaan yang dinaiki mangsa dalam perjalanan dari arah bulatan Segambut menghala ke ibu negara.

“Dipercayai kenderaan yang dipandu salah seorang mangsa hilang kawalan sebelum terbabas dan melanggar tiang papan tanda di pembahagi jalan raya.

“Pasukan Bomba dan Penyelamat terpaksa memotong beberapa bahagian kereta berikutan keadaan pemandu yang tersepit di tempat duduk dan mengambil masa 30 minit untuk mengeluarkan mayat mangsa,” katanya.


Sementara itu, dalam kejadian berasingan di Jalan Maarof, dua lelaki berusia 23 dan 29 tahun maut dipercayai dirempuh sebuah kereta jenis BMW di persimpangan lampu isyarat, di sini.

Dalam kejadian kira-kira 4.45 pagi itu, kereta BMW dari arah Jalan Maarof memasuki Lorong Telawi dipercayai merempuh motosikal yang datang dari arah bertentangan.

Penunggang dan pembonceng motosikal jenis Yamaha LC tercampak dan maut di tempat kejadian.

“Kejadian ini berlaku 30 minit selepas kejadian yang pertama di Jalan Kuching dan kesemua mangsa yang maut dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk bedah siasat,” katanya.

Beliau berkata, polis sedang menyiasat punca kejadian terbabit dan kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/selangor-kl/empat-lelaki-maut-dalam-dua-nahas-berasingan-1.19552
utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0122&pub=Utusan_Malaysia&sec=Jenayah&pg=je_01.htm

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my