loading...

Thursday, January 26, 2012

Kereta angkut petrol rempuh gerai


BUNUT SUSU – Seorang warga emas terselamat apabila kedai makannya di Kampung Penggu, dilanggar kereta dengan muatan kira-kira 20 tong petrol, jam 6.30 pagi, semalam.

Mangsa, Siti Fatimah Awang, 60, berkata, ketika dia baru sahaja selesai menunaikan solat Subuh di rumah, dia dikejutkan dengan dentuman kuat dari arah jalan raya.

Menurutnya, dia terkejut apabila mendapati kedainya rosak manakala pemandu dan penumpang kereta berlumuran darah.

“Saya dapati terdapat puluhan tong berisi petrol berada di belakang kereta berkenaan dan ada sebahagiannya tertumpah di atas jalan raya.

“Mujurlah, kereta ini tidak terbakar, jika tidak, pasti ia akan mengakibatkan kebakaran besar,” katanya semalam.

Fatimah berkata, dia mengalami kerugian hampir RM5,000 kerana bahagian pintu hadapan kedainya, rosak teruk akibat dilanggar kereta tersebut.

Sementara itu, Pegawai Kanan Bomba II (PBK), Che Kadir Che Ya berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada jam 6.53 pagi dan bergegas ke tempat kejadian dengan kekuatan lima anggota.

“Akibat perlanggaran ini, pemandu kereta berkenaan tersepit dan kita berjaya mengeluarkannya dalam masa 19 minit.

“Mangsa dan rakannya yang mengalami kecederaan ringan, dihantar ke Hospital Pasir Mas untuk mendapatkan rawatan lanjut,” katanya.

Sementara itu, anggota Skim Rondaan Sukarela (SRS) Bravo Sera, Pok Nik berkata, perlanggaran itu menyebabkan kawasan berkenaan, dipenuhi petrol malah menyebabkan bau yang kurang menyenangkan.

“Kerusi belakang kereta itu juga, tiada dan ia dibuang bagi memudahkan urusan mengambil petrol.

“Kira-kira 20 tong petrol berada di dalam kereta berkenaan dan kita tidak pasti sama ada ia digunakan untuk tujuan penyeludupan,” katanya.


Sumber:
sinarharian.com.my/edisi/kelantan/kereta-angkut-petrol-terbabas-1.19701?localLinksEnabled=false

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my