loading...

Sunday, January 22, 2012

Jalan Seksyen 4 Wangsa Maju Membahayakan


KUALA LUMPUR 22 Jan. – Jalan Seksyen 4 Wangsa Maju di sini tidak jauh jaraknya, namun jalan tersebut merupakan laluan penting kepada ramai pengguna untuk ke kawasan komersial sekitar Wangsa Walk.

Selain itu, jalan tersebut juga menghubungkan penduduk dengan kawasan sekolah, sekali gus menjadikannya sentiasa sibuk dengan kenderaan.

Namun, setiap kali penduduk melalui jalan tersebut, mereka pasti merungut berikutan keadaannya yang rosak teruk.

Tinjauan Utusan Malaysia mendapati jalan tersebut sememangnya rosak teruk dengan permukaannya yang berlubang-lubang, beralun, berlopak dan tidak rata.

Seorang pengguna, Azizi Bakar, 26, berkata, jalan yang perlu dilaluinya hampir setiap hari itu kini sangat tidak selesa untuk digunakan dan membahayakan terutama jika hujan dan pada waktu malam.

Namun, menurutnya, memandangkan dia tiada pilihan, jalan tersebut terpaksa dilaluinya setiap hari untuk berulang-alik dari rumah ke tempat kerjanya di Wangsa Walk.

“Saya berharap agar jalan ini akan diturap semula dengan segera supaya ia lebih sempurna dan tidak membahayakan pengguna terutama penunggang motosikal,” katanya.

Seorang lagi pengguna, Dzulshami Rozaimi, 22, berkata, laluan tersebut tetap menjadi pilihan utama pengguna walaupun membahayakan dan tidak selesa dilalui.

Dia berharap pihak berkuasa sentiasa peka dan sering memantau kualiti dan keadaan jalan di kawasan pentadbiran mereka supaya pengguna selesa dan tidak lagi merungut.

Sumber:
utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0123&pub=Utusan_Malaysia&sec=Kota&pg=wk_03.htm

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my