loading...

Wednesday, October 19, 2011

Treler Batu Konkrit Terbalik


 PUCHONG – Gara-gara treler yang dipandu seorang lelaki gagal dikawal dan hampir terbalik, ribuan batu konkrit bertaburan di atas jalan Persiaran Wawasan, Pusat Bandar Puchong menuju ke Lebuhraya Damansara Puchong (LDP), petang, semalam.

Difahamkan, pemandu treler yang datang dari arah LDP sebelum itu membuat pusingan U meskipun terdapat papan tanda larangan kenderaan berat berbuat demikian di simpang tiga itu.

Kejadian berlaku kira-kira jam 3.15 petang itu menyebabkan laluan keluar masuk simpang dari Persiaran Wawasan ke Taman Wawasan 2 dan ke arah lebuh raya ditutup selama satu setengah jam kepada laluan kenderaan serta terpaksa dikawal polis.

Pemandu treler berkenaan berkata, dia pertama kali menggunakan laluan itu untuk muatan bahan binaan ke tapak pembinaan yang terletak kurang 50 meter dari tempat kejadian.

“Ketika melakukan pusingan U, saya dapat rasakan sesuatu yang tidak kena apabila bahagian belakang treler bergoyang dan seperti hilang pertimbangan.

“Hanya beberapa meter sahaja untuk sampai ke tapak binaan, muatan yang dibawa bertaburan di atas jalan kerana kayu pengadang lori turut pecah,” katanya.

Sementara itu, kira-kira 50 pekerja binaan dari tapak pembinaan dikerahkan mengutip kembali batu konkrit yang terjatuh sebelum laluan kembali dibuka semula kepada pengguna.

Sumber: Sinar Harian

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my