loading...

Tuesday, October 18, 2011

Suami Isteri Maut Digilis Lori Kontena

SEREMBAN – Sepasang suami isteri maut dalam satu kemalangan ngeri apabila motosikal dinaiki mereka dirempuh sebuah lori kontena di persimpangan lampu isyarat Bukit Kepayang, Jalan Seremban 2 – Seremban, dekat sini, malam kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira 11.30 malam itu, mangsa, Yap Chi Chai, 52. dan isteri, Chia Fong Kim, 51, maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala.

Lebih menyayat hati, kepala kedua-dua mangsa digilis lori berkenaan sehingga menyebabkan otak bersepai di tempat kejadian.

Jurucakap polis berkata, kejadian itu berlaku ketika motosikal jenis Yamaha LC 135 ditunggangi Chi Chai dan isteri berhenti di persimpangan lampu isyarat bersama sebuah lori kontena tanpa muatan.

“Bagaimanapun, sebaik lampu isyarat berwarna hijau, pemandu lori tidak menyedari terdapat sebuah motosikal di bahagian kiri lori menyebabkan tayar bahagian hadapan kiri bergesel dengan motosikal dinaiki mangsa.

“Pergeselan itu menyebabkan kedua-dua mangsa terjatuh dari motosikal lalu digilis lori kontena itu sehingga menyebabkan kematian serta-merta di tempat kejadian,”katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Menurutnya, kedua-dua mangsa dalam perjalanan pulang ke rumah di Ampangan, dekat sini, selepas Chi Chai yang bekerja sebagai tukang masak menjemput isterinya pulang dari tempat kerja di sebuah restoran di Seremban 2.

Katanya, pemandu lori kontena berusia 24 tahun itu bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan.

“Kita sudah mengambil keterangan daripada pemandu lori dan telah dibebaskan , bagaimanapun siasatan lanjut tetap dilakukan,” katanya.

Sementara itu, pegawai turus trafik negeri, Asisten Superintendan Abd. Halil Hamzah ketika dihubungi mengesahkan kejadian.

Sumber: SH

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Headlines

FeedBurner FeedCount

Blogged.my